Flesvoeding op verzoek?

<p>Hallootjes,</p><p> </p><p>Geven jullie flesvoeding op verzoek? </p><p>Mijn ventje van bijna 2,5 week komt meestal om de 3uur maar soms meld hij zich al gauw na 2/2,5 uur en blijft krijsen... niets helpt dan geen speen, rondlopen, muziek, praten... alleen die fles maakt hem dan rustig. Het is ook wel een stevige ventje.. en plast veel en poept goed.</p><p>Of moet ik me echt aan de richtlijnen houden ?..</p>

Mijn zoontje krijgt ook flesvoeding op verzoek. Soms komt ie na 2 uur soms 3 soms 4 en vanacht na 6 uur ?. Hij krijgt elke keer 90+3. Als we meer geven spuugd ie alles uit.
Er komt een tijd en dan gaat ie vanzelf na 4 uur. Mijn oudste zoon kreeg ook op verzoek. 

Wij hielden ons de eerste weken aan de richtlijnen, omdat ze 3 weken te vroeg was geboren. Dat was niet erg, want we moesten haar steenvast wakker maken. Tegenwoordig gewoon op verzoek. En dat schommelt. Dagen dat ze stipt om de vier uur komt. En soms clustert ze 's avonds met twee voedingen vlak achter elkaar. Dan slaapt ze daarna een flink stuk door. Als ze veel wakker is, dan komt ze rond de drie uur. Ik heb ontdekt dat de kleintjes het prima zelf kunnen regelen, mits ze niet eindeloos door blijven slapen en daardoor echt te weinig binnen krijgen. De richtlijn is dat ze voldoende plas en poepluiers moeten hebben en een blije baby zijn. Ik zou op verzoek geven. Je kleintje heeft het blijbaar nodig. Iedere baby is weer anders en je zult merken dat het ritme ook steeds weer veranderd. Heb ik vandaag weer ondervonden ??

Toen mijn zoontje zo oud was voedde ik ook gewoon op verzoek. Nu hij 18 weken is houd ik sowieso 3 uur ertussen, vaak komt hij na 3,5/4 uur voor een fles. Maar ik houd nog geen stipte tijden aan..
Zolang hij blij is ben ik ook blij! Ik laat mijn zoontje niet huilen omdat hij pas 'Om die tijd honger mag hebben'

Hoi
Ik heb vanaf het begin de fles op verzoek gegeven en ook groter dan van kraamzorg mocht ze had honger en waardoor ze in de 2e week al nachten maakte van 5/6 uur ze dronk in 2 uur 2 flessen leeg en ging toen heerlijk slapen en nu 4 maand later 4 flessen van 200 en een heel potje groente of fruit en slaapt van 9 tot half 8 dus zou het doen zolang je niet boven een liter voeding uitkomt

Terug
Bovenaan