Flesvoeding opwarmen

Hallo allemaal,

Ik snap er nou helemaal niks meer van....
Als je water kookt, het af laat koelen tot een graad of 37 en er dan poeder bij doet, mag je het daarna dan helemaal af laten koelen en opnieuw opwarmen? Of juist niet?
Ik wil het graag voor een hele dag tegelijk klaarmaken en het later per fles opwarmen. Hoe doe je dat dan?

Liefs, pam
 
Hoi Pam,

Inderdaad: water koken, 10 seconden laten doorkoken en daarna laten afkoelen tot ca. 37 graden en het poeder er doorheen mengen. Daarna mag het de koelkast in en vervolgens mag je dan voor elke voeding (wel eerst goed roeren!) de benodigde cc in de fles gieten en opwarmen in de flessenwarmer of magnetron.

Tip: als je bronwater kookt, bv BarleDuc hebben ze minder last van krampjes. Tenminste bij mijn zoontje is dat zo.

Groetjes,
Rianne
 
Hoi Pamela,

Ik maakte eerst ook voeding (hypoallergeen) voor een hele dag klaar en bewaarde dit in de koelkast. Volgens mijn lacatatiekundige mocht dat namelijk.
Omdat ik van anderen hoorde dat het niet mocht, heb ik toch maar even bij Nutrilon geinformeerd. Via hun site www.nutrilon.nl kun je vragen stellen.

Het antwoord was dat je dit niet moet doen. Op deze manier gaan er namelijk voedingsstoffen verloren. Je moet dus iedere keer slechts een voeding maken. Deze voeding is vervolgens een uur houdbaar. Je mag de melk ook niet opnieuw opwarmen.

Misschien is het voor de voeding die jij gebruikt anders. Maar ik zou het voor de zekerheid even bij de producent informeren.

Groeten,
Mireille
 
Ik doe het water per dag koken in een pannetje en bewaar het in de koelkast en zodra het flessetijd is...180cc water opwarmen in de magnetron en dan pas de voeding erbij..
Ik heb standaard 6 voedingen paraat staan(in die reisverdelertjes..(die kan je kopen bij de kruitvat of DA) dus hoef ook maar 1x per dag voeding te tellen..heel handig hoef je ze alleen nog maar de fles in te kiepen!!
Groetjes Debby
 
Terug
Bovenaan