Flesvoeding s nachts, hoe doen jullie dit?

Hoi
Ik ben bezig met het afbouwen van borstvoeding naar flesvoeding. Mijn dochtertje van 8 weken krijgt nu 1 flesvoeding per dag en de rest nog borstvoeding. Nu vroeg ik me even af hoe jullie de flesvoeding snachts doen. Gaan jullie altijd naar beneden (lees: de keuken) om de fles klaar te maken, heb je het bij je bed staan? Ik vroeg me dit gewoon even af uit nieuwsgierigheid.

Aanvulling: ik heb een flessenwarmer en dan kan ik het toch gewoon klaarzetten bij mijn bed, dacht ik. Als je de fles opwarmt in de magnetron moet je natuurlijk wel naar de keuken(tenzij je eentje bij je bed hebt staan)
En bedacht me nog iets: hoe doen je dit als je weggaat, wat neem je allemaal mee??

wij nemen afgekookt water mee in een thermofles  als we weg gaan en een bakje met de hoeveel heid poeder die ze krijgt.

toen ze noig nacht voeding kreeg maakte ik afgekookt water klaar in de water koker dit zetten ik 15 sec aan snachts en deed er de poeder bij. dit even schudden dan iris verschonen en de fles geven.

succes
groetjes petra en iris 4.5 maanden

hai!

we nemen een thermosfles met gekookt water mee naar boven, die blijft ook echt warm tot de voeding van half 7 sochtends! en we hebben afgekoeld gekooktwater in een soort tupperware beker, die dus afgesloten kan worden...de poeder hebben we in een soort verdeelbakje...we hebben er eentje die bij de hema vandaan komt, daar kunnen 3 voedingen in, erg praktisch!! ook voor het meenemen als je weggaat...
wat we ook wel doen als we weggaan, is de fles alvast klaar maken, met kokend water en meenemen in een warmhoudtasje....als ze dan bijv. over een uur of anderhalf eten gaat, dan is de fles op tempratuur...
enne we hadden ook een flessenwarmer, maar die gebruiken we niet..dat duurt zo lang!! dan zit je 20min te wachten tot je water warm is..
Bente is nu 15 weken en ze heeft om half 11 een flesje en komt om half 7 weer...snachts hoeven we niet meer! tenminste nu niet....
succes!

wij hebben een flessenverwarmer van de prenatal eigen merk. dan is je  flesje binen een paar minuutjes warm. eer dat je je kindje uit bed hebt gehaald en een zuivere luier hebt aangetrokken kun je de fles al geven. ecvht ideaal

Ik haal het gewoon beneden. Ik moet toch op staan om Jim uit bed te halen. En dat opstaan vind ik het ergste, ben ik eenmaal op, dan maakt met het helemaal niet uit om ff naar beneden te gaan.

Groetjes!

ik maak het gewoon in de keuken klaar.
ik heb het flesje met water klaar staan in de koelkast even in de magnetron, poeder erbij, en klaar. ik moet ook uit bed om de kleine meid te gaan halen. moet gelijk ook even naar het toilet, door de kou.

ik hoop dat ze binne kort doorslaapt. ik kom al ze moeilijk uit bed.

gr henny

Terug
Bovenaan