flesvoeding schema 3,5 week oud

Hoi, mijn dochter is 3,5 week oud en krijgt momenteel 7 voedingen van 110 cc waarvan de voeding om 12 uur savonds een nutrilon forte fles is.

Schema is nu  08.30 - 11.30 - 14.30 - 17.30 - 21.00 - 24.00 (forte)  - 04.00

Ik probeer naar 6 voedingen te gaan, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ze is een echte hongerlap!!! Is het eigenlijk al tijd om naar 6 voedingen te gaan? Ze groeit perfect, moet de 27e naar het CB. Ik ben vandaag begonnen met het mengen van de nutrilon met de nutrilon forte overdag, omdat ze het anders echt niet trekt om langer dan 3 uur tussen de voedingen te laten. Vanmorgen om 08.00 gegeven, van kw voor 11 tot half 12 complete hysterie, ze liet zich wel troosten door op mijn pink te sabbelen (ze wil geen speen). Nu is het 10 over half 3 en ze slaapt nog, dus nu zal ze het wel redden om 3,5 uur er tussen te laten. Zucht, vind het nog erg moeilijk, wil niet dat ze heel onregelmatig gaat worden, want ze gaat nu op die 7 voedingen heel goed en regelmatig. Tips Welkom!!!!

groetjes monique, mama van marit

Hoi Monique,

Thijs is nu 4 weken en 2 dagen en heeft ook nog 7 voedingen.
Overdag krijgt hij om de 3 uur een flesje van 110cc en bij de laatste fles om 23.00 geven we 120cc. 's nachts slaapt hij soms 5 á 6 uur door, maar soms komt hij ook wel na 3 of 4 uurtjes slapen.
Overdag maken we hem wel wakker (als hij nog slaapt) voor z'n flesje, maar
's nachts laten we 'm slapen totdat hij uit zich zelf wakker wordt.

Nu moet ik straks naar het cb, en ga daar even vragen of we hem overdag ook uit zich zelf moeten laten komen of dat we 'm nog steeds wakker moeten maken.

Groetjes jama

Vanmiddag bij het cb geweest. Thijs weegt nu 4,3 kg en is 53 cm lang.

De arts zei dat we hem lekker konden laten slapen, maar dat we wel de
voeding moeten aanpassen van 110 cc naar ongeveer 135 cc.
Daar gaan we morgen mee beginnen, het zal mij benieuwen hoelang Thijs
doorslaapt, vooral naar de nachten ben ik erg benieuwd.

Groetjes
Jama

Heb gewoon de stoute schoenen aan getrokken en ben begonnen met 6 flessenschema. Gaat erg goed! ze krijgt 135 cc per keer en ik meng nutrilon standaard met nutrilon forte. De 23.30 en nachtvoeding krijgt ze alleen de forte.

Schema is nu 07.30 - 11.30 - 15.30 - 19.30 - 23.30 - nv

Gisteren kwam ze snachts precies na 4 uurtjes en vannacht na 4 uur en 3 kwartier, om kwart over 4 dus! Ik heb de 07.30 fles om 8 uur gegeven en dan smokkel ik met de 11.30 fles, die geef ik dan zo om 11.45 en de 15.30 gewoon weer op tijd. Dan zitten we weer op schema. Het is nu bijna 11 uur (3 uur na haar 1e flesje) en ze begint al aardig te protesteren. Ik blijf de speen maar aanbieden, want gisteren pakte ze hem toch een paar keer, wie weet gaat dat ook nog eens lukken! Als ze zo moppert vind ik het wel moeilijk om wat tijd te rekken tot de volgende voeding, maar als ik haar op verzoek zou moeten voeden zou ze echt moddervet worden volgens mij, ze heeft zoveel zuigbehoefte!
Even volhouden dus.

groetjes monique

Terug
Bovenaan