Flesvoeding van 8 naar 7..hoe?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu 4 weken oud. Ze is een maand te vroeg geboren </p><p>Op dit moment geven we nog 8x65 cc(60 water en w scheojes poeder) elke 3 uur (6-9-12-3-6-9-12).</p><p>We moeten haar vooral bij ee nachtfles echt wakker maken. We willen dus nu naar 7 flesjes maar weten niet wat handig is qua tijdschema. Ze zal snachts dan zeker nog komen maar weten niet Hoelaat en dus oook niet wat handig is qua tijd voor de ochtend fles. Ook qua hoeveelheid vind ik t lastig.</p><p> </p><p>Hebben jullie tips? Cb zegt eigenlijk bouw maar af maar meer niet...</p>
 
<p>Ik zou die van 12 uur weg laten en dan 1 stapje hoger gaan qua voeding. Volgens mij geeft het pak wel aan wat je dan voor hoeveelheid. 6x 100 denk ik. (Op mijn pak staat trouwens bij 65ml dat ze ook maar 7x hoeven. Dus je kunt ook gewoon dezelfde voeding alleen 1minder. Of drinkt ze altijd alles op? Ze zal dan misschien eerder komen dan 6 uur, maar dat kan je naarmate de tijd vordert proberen te rekken. Mijn dochter ging uit zichzelf opeens doorslapen. Succes! De overstap verloopt toch niet in 1x. De ene dag zal je aan 8 komen en de andere dag aan 7.</p>
 
<p>Laat haar haar eigen ritme vinden. Me dochter had ook tot een week of 8 7/9 flessen daarna bouwde ze zelf af naar 6 en vroeg per voeding naar meer. En opeens naar 5 gegaan met 12 weken. Soms heeft een kind het gewoon nog nodig. Ookal is het zwaar laat haar zelf ontdekken wat ze nodig heeft. Zolang ze goed groeit niks aan de hand.</p>
 
Terug
Bovenaan