flesvoeding vanaf 0 maanden

Hallo allemaal,

Mijn   lieve baby Lola is nu 4 weken. Na een hele strijd heb ik besloten om te stoppen met borstvoeding. En ik weiger me ervoor te schamen of een falend gevoel te hebben. Mijn mening is dat als moeder  of kind niet gelukkig  is met borstvoeding, je moet stoppen.
Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met flesvoeding. Welk merk vinden jullie het fijnst bijvoorbeeld. Zijn ze overal te koop, welke is goedkoper/duurder, etc..

Groetjes een opgeluchte moeder :)
 
Dag opgeluchte moeder,

Ik ben moeder van een dochter van 10 1/2 maand bij mij ging bv ook niet,dus was al snel begonnen met bijvoeden.
Ik heb Nutrilon gekocht. ideaal het is wel prijzig, maar o zo ideaal, je hebt verschillende types. Namelijk voor allergieen, darmkrampjes, gulzige baby's ......ga zo maar door. Het is ook overal verkrijgbaar. Ga maar eens kijken bij etos, kruidvat ah.....en kijk ook een op www.nutriciakindervoeding.nl

Succes
Geertje
 
Hoi opgeluchte moeder,
Ik ben zelf gestopt met bv na 4 dagen. Onze dochter hapte niet goed en het deed zo zeer. Ik ben begonnen met Friso maar ze had erg veel last van krampjes dus ik ben vrij snel daarna overgestapt op Friso Comfort. En daar doet ze het prima op. Een pak kost rond de 9 à 10 euro en is te koop bij de drogist en AH.
Succes.
 
Hoi,

Volgens mij zijn alle kunstvoeding uit Nederland erg goed. Dus daar hoeft je geen zorgen over te maken. Na 2 dagen BV te hebben gegeven ben ik overgestapt op flesvoeding zonder schuldgevoel. Gewoon, ik had een beter gevoel bij flesvoeding en mijn Kevin is daar tevreden over.

Zelf ben ik begonnen met Nutrilon Standaard 1 en daarmee ben ik ook verder gegaan. Het gaat goed met Kevin, goede plastluiers, elke dag min 1 x ontlasting en hij is tevreden na een voeding. Geen reden voor mij omover te stappen op andere voedingen. Nutilon is een van de duurste voedingen. De ene zegt dat het aan commercie ligt en de ander aan het immunsysteem dat ze als enige in flesvoedingen doen.

Ik heb geen ervaring met andere voedingen, maar mijn ervaring heb je!

Succes!
Liefs, Loekie & Kevin (10wkn)
 
Hoi, zelf ben ik na 5 weken gestopt met borstvoeding. Overgegaan op nutrilon standaard en daarna op de nutrilon forte (voor hongerlapjes). Maar echt het idee dat de forte hielp had ik niet (12,50 euro). Na een paar maanden ben ik overgestapt op de kruidvat extra care, hier deed Thijs het prima op. Nu zit hij aan de kruidvat standaard 5,69 euro!!. Over deze voeding ben ik zeer tevreden.
Groetjes en suc6 Helen en Thijs 10 maanden
 
Hoi hoi,

IK ben ook begonnen met borstvoeding maar uiteindelijk ben ik ook over gestapt opflesvoeding omdat ik me niet meer prettig voelde bij het geven van borstvoeding. Ik heb ook geen last gehad van een schuldgevoel of van een faalgevoel. Ik vond het ook een opluchting en heb nooit spijt gehad van deze stap.
Flesvoeding van het kruidvat is inderdaad goede voeding want ik geef mijn dochtertje ( inmiddels bijna 8 maanden) nog steeds deze voeding. Ze doet het er prima op, en ze groeit er goed van. En het scheelt aanzienlijk in je portomonnee in vergelijking met nutrilon.
Dus deze voeding kan ik je zeker aanraden.

Succes!

Groetjes van Elly
 
Hoi,

Ik ben na 3 maanden gestopt met bv. Ik gebruik kruidvat voeding. Het is bijna de helft goedkoper dan Nutrilon en mijn dochtertje spuugt er minder van dan van Nutrilon.

groetjes,

Desiree
 
Mijn zoon heeft direct flesvoeding gekregen. Ik heb nooit borstvoeding gegeven en daar voel ik mij helemaal niet schuldig over. Het gaat enorm goed met mijn zoon, hij groeit heel goed en het is een vrolijk en levendig kereltje. Maar wat ook belangrijk is: het is een heel tevereden kereltje. Ik vind dat je met flesvoeding heel gemakkelijk regelmaat in zijn leven kunt krijgen. Men heeft het tegenwoordig veel over rust en regelmaat en hij krijgt al een paar weken 5 voedingen van 180 CC (hij is 8 weken). Hij slappt al vanaf de vierde week 's nachts door. Die 5 flessen krijgt hij elke dag op dezelfde tijdstippen, om de 4 uren en zodoende is er automatisch een patroon van eten, spelen en slapen ontstaan.
De veoding die hij krijgt is Nutrilon Standaard, nummer 1. Deze voeding bevalt mij prima. De flessen en spenen steriliseer ik iedere dag in de magnetronsterilisator (heb je geen werk van!). en ik bereid de voeding met gekookt water. De eerste fels maak ik apart klaar (dan is het nogal vroeg 'sochtends) en de overige voeding ( de fels van 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 uur) maak ik ineens klaar. Hier heb ik geen problemen mee aangezien dit 12 uren in de koelkast staat. Toen hij nog nachtvoeding kreeg, maakte ik de voeding niet ineens klaar aangezien ik 24 uur in de koelkast te lang vind.

groetjes!
 
Terug
Bovenaan