Flesvoeding vraagje

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Ik ben sinds een week de borstvoeding aan het afbouwen.
Maar nou vroeg ik mij af.
Hoe vaak moet je de fles uitkoken? 1 keer per dag toch.
En maakt het wat uit of je voeding van nutrilon gebruikt of van bijvoorbeeld etos?
ik moet wel Hypoallergeen gebruiken. Délissa is bijna 6 maanden, en drinkt nu haar derde voeding 200cc inc. schepjes.

groetjes, conny

Hoi Connie!

Nadat een fles gesteriliseerd is is het 24uur steriel heb ik eens gehoord. Het is voor hele jonge babies erg belangrijk. Maar hoe ouder de baby wordt hoe meer ie kan hebben. Toen ik met voeding begon ben ik gestopt met flessen steriliseren, je gaat toch ook geen bord/bestek steriliseren? Ik heb m'n apparaat opgeborgen, het was niet m'n favo. bezigheid... En met alleen flesvoeding moest t zooooooo vaak... M'n oudste heb ik bv gegeven tot 1 jaar maar m'n andere 2 (helaas) niet. De 'melkflessenperiode' is hier voorbij... M'n ukjes worden al groot....(4&2&7mnd)
groetjes,Priscilla

Hoi,

Je moet de fles 1x per dag uitkoken voor baby's tot 3 maanden. en de fles 3x per week uitkoken voor baby's vanaf 3 maanden.

Groetjes,

Chantal

Hoi conny

Volgens mij is het voor een kindje van 6 maanden, na de eerste keer uitkoken, niet meer nodig om de fles uittekoken.
De meningen zijn erg verdeeld moet ik zeggen.
Sommige kraamverzorgsters/CB zeggen dat uitkoken helemaal niet nodig is.
Ik doe de flessen gewoon in de vaatwasser.

xx

Aangezien dit onderwerp al een beetje is gezakt een nieuwe vraag:
Bij welke leeftijd stoppen jullie met de fles?
Het cb hier ziet graag dat je stopt met 10 maanden. Maar ik vind het nog zo heerlijk (zwijmel) Maar dat is nog niet het belangrijkste argument.
Tot nu toe krijgt ons ventje nog steeds een avondfles rond 8 uur. Zodra die eraf gaat hou je een bord pap en 1 melkvoeding tussen de middag over. Dat wordt vanaf dan in een bekertje gegeven.
Dus hier denk ik dat de fles rond een jaar wordt opgeruimd.
Ben benieuwd of ik vroeg of laat ben hihi.

Hoi,

Loek is van 10 juli en gaf vrijdag aan dat hij geen fles meer wou hebben.

Hij krijgt nu het volgende

+/-7.00 boterham met dreumesmelk
+/-12.00 boterham met fruithapje
                       beker diksap
+/-18.00 warme hap + toetje

Groetjes,

Chantal

Hoihoi,

Ik geloof dat hier het advies geldt vanaf een jaar over naar gewone melk.
Evy is nu 11 maanden, maar ik zie het nog niet gebeuren. Ze krijgt nu nog 3 flessen, soms 2.
's Morgens een papfles (160cc water met 5 schepjes voeding en 1 schepje bambix en 1 schepje rijstebloem)) en aangezien ze geen pap met de lepel wil, zal ik straks overstappen naar brood.
's Middags na het brood, drinkt ze ook nog een fles van 130cc water met 4 schepjes voeding.  
's Avonds ligt het eraan, hoe laat ze gegeten heeft, of ze nog een fles drinkt. Als ze drinkt is, het een fles van 130cc water. De flessen, gaan meestal zo goed als leeg.
We zijn al een hele tijd met een tuitbeker aan de gang, maar hier vindt ze niet veel aan. Wel om mee te spelen, maar drinken ho maar.
Nu ben ik al een tijdje met een plastic beker van Difrax aan de gang, zo een met neusuitsparing. Dit gaat soms goed, soms niet en laat ze alles uit haar mondje lopen. Al hoewel ze nu drinken uit ons glas ook wel heel leuk vindt, maar dan hapt ze steeds hard aan het glas, ook niet zo veilig.
Ik moet dus hopen, de komende 4 weken, flinke verbetering te krijgen, anders zullen hier de flessen nog wel even blijven.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan