Flesvoeding: wanneer door laten slapen?

Dag meiden,

Kevin is bijna 3 weken en krijgt volledig FV. Wanneer mag ik hem doorlaten slapen en hoe doe ik dit?

Van mijn kraamzorg heb ik geleerd dat ik 's nachts op verzoek moet voeden. En dat ik zijn laatste flesje iets meer moet geven (+ 10CC). Maar hij komt nog steeds om de 3-4 uur 's nachts. Blijkbaar heeft hij dat nog nodig. Maar met hoeveel weken mag hij door slapen?

Zijn voeding schema ziet er zo uit (110CC per keer):

- 03.00 voeding
- 07.00        "
- 11.00        "
- 15.00        "
- 19.00        "
- 23.00        "
(hij komt om de 3 á 4 uurtjes)

Alle reacties zijn welkom!

Liefs, Loekie & Kevin (29/05/2006)
 
Volgens mij mag een baby doorslapen vanaf 4 kilo. Mijn dochter ging doorslapen toen ze 9 weken was. Gewoon uit zichzelf, we hebben er niks speciaals voor gedaan.
groetjes
 
Hoi Loeki,

Onze zoon sliep met 4,5 week door (met borstvoeding). Dit is vanzelf gegaan. Elke keer kwam hij iets later in de nacht. Toen we eenmaal op flesvoeding waren overgegaan heb ik voor de laatste voeding  -voeding voor de hongerige baby- gegeven misschien is dat uit te proberen hier zitten dezelfde voedingswaarden in als bij de normale alleen hier is zetmeel of zoiets  bij toegevoegd en ligt dus zwaarder op de maag. Onze zoon is nu bijna 4 maanden en we hebben er totop heden nog niet 's nachts uit gemoeten.

Het is heel normaal dat een kindje van 3 weken nog niet de hele nacht kan doorslapen. Dit komt in de loop van de tijd vanzelf wel.

TIP: Als je voeding voor de hongerige baby gaat proberen moet je het wel met speentje 3 doen. De voeding is namelijk te dik voor speentje 2!

Groetjes en succes
Ginny    
 
quote: Loekie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-06-2006 14:31:22'));

Dag meiden,

Kevin is bijna 3 weken en krijgt volledig FV. Wanneer mag ik hem doorlaten slapen en hoe doe ik dit?

Van mijn kraamzorg heb ik geleerd dat ik 's nachts op verzoek moet voeden. En dat ik zijn laatste flesje iets meer moet geven (+ 10CC). Maar hij komt nog steeds om de 3-4 uur 's nachts. Blijkbaar heeft hij dat nog nodig. Maar met hoeveel weken mag hij door slapen?

Zijn voeding schema ziet er zo uit (110CC per keer):

- 03.00 voeding
- 07.00        "
- 11.00        "
- 15.00        "
- 19.00        "
- 23.00        "
(hij komt om de 3 á 4 uurtjes)

Alle reacties zijn welkom!

Liefs, Loekie & Kevin (29/05/2006)

staat daar een datum voor?? doorslapen is helemaal afhankelijk van het kind hoor!
mijn eerste sliep met   6 weken door en mijn tweede met 8 weken........ die laatste fles om 23oo is goed. en dan moet je zelf s'nachts eens luisteren wat voor huiltje is het... echt honger of stopt hij steeds met pauzes...... dan kan je hem best eens laten huilen. Want nu associeert hij donker ook met eten!
Of drnikt hij zijn flesje s'nacht helemaal op en de ochtend fles ook?
Als hij s'nacht weinig drinkt zou ik hem gewoon eens laten huilen.... als het echt krijsen wordt dan kan je ook eens kijken... of alleen troosten werkt en als hij echt niet stopt dan zal hij het nog wel nodig hebben.

Wanneer het mag kan of moet..................... heb ik nog nooit regels over gelezen of gehoord.Jaa... de mensen om je heen vinden dat.. het hoort en moet... maar wat vind je zelf!






 

Hoi!!

Nina is nu dik 5 weken en heeft nu sinds 4 nachten
doorgeslapen(heerlijk...)Ze krijgt 5 voedingen ze drinkt
ongeveer 150cc op.
- 7:15
-11:15
-15:15
-19:15
-23:15
Ik heb er niks speciaals voor gedaan,ging vanzelf!!
Nu maar hopen dat ze zo door gaat natuurlijk!!
Vanmorgen kwam ze om 6:00 maar omdat t te vroeg was
voor de fles heb ik haar speentje gegeven,en is ze weer
ingedut tot het tijd was!!

Groetjes Maaike
 
Terug
Bovenaan