flesvoeding zat zijn

hey allemaal

Viviënne is nu 5,5 maand en begint haar flesvoeding wel heel erg zat te worden. Ze krijgt 3x melk van 180 cc. Dit krijgt ze per dag 1x op. De andere keren drinkt ze soms maar 100 cc en dan duwt ze de fles weg. Als we haar laten drinken spaart ze alles op in haar mond (hoezo eigenwijs :)). Haar pap, fruit en groente, op enkele smaken na, gaan goed naar binnen. Ik ben niet bang dat ze te weinig voeding krijgt maar krijgt ze op deze manier wel voldoende vocht. Ik vul het af en toe maar aan met slokjes diksap.
Zijn er meer kindjes die hun melk zat zijn? En hoe gaan jullie hier mee om?

Groetjes Mariska

mare was gelijk in het begin al geen goede drinker.
maar drinkt nu wel veel sap en thee. je mag fruit en groente ook meerekenen want daar zit ook best wat vocht in.

Hanna is ook een slechte flessendrinker, 4x melk waarvan 2 keer fles. Daarvan wil ze vaak niet veel. Maar in fruit en groente zit ook water en je kunt het ook aanlengen met water om wat meer vocht te geven.

Olivia krijgt nog 5 keer een fles van 180 maar drinkt er maar 1 helemaal van op. Bied wel 5 keer aan, want daar vraagt ze echt om... Fruit en groenten gaat er wel in maar niet heel veel ik vraag me af hoe ik haar minder flessen kan geven want tot nu lukt het niet...

Klinkt bekend in de oren. Chris heeft daar ook +/- 2 weken last van gehad maar drinkt sinds een week weer goed zijn flessen leeg (4x). Wij dachten dat hij niet lekker was omdat hij ook af en toe flink moest spugen maar het kan ook zo'n welbekende 'sprong' zijn geweest (oei ik groei), hij kan nu namelijk veel meer nieuwe dingetjes :)
Wij hebben wel steeds zijn fles aangeboden maar wel met minder erin want hij dronk gemiddeld toch maar 80 cc.

Terug
Bovenaan