Flesvoeding

<p>Beste allen, Onze zoon Ties van 3,5 maand krijgt 5 flesvoedingen per dag. Echter heeft hij nu een slaapritme ontwikkeld dat hij van 23u-08/0830u slaapt(kan natuurlijk ook snel weer veranderen hoor..) dat we niet echt meer goed uitkomen met de tijd tussen de flessen en mijn vrouw start 01 oktober weer met werken wat betekend dat Ties om 07u naar opa en oma of opvang gaat. nu willen we eigenlijk proberen om hem bijvoorbeeld 1 of twee flesvoedingen weg te laten en te vervangen voor een papfles tegen 21u-22u zodat hij wellicht om 0630u-07u wakker wordt..  hoe hebben jullie dit gedaan? Tips zijn welkom☺️  </p>

Ik zou gewoon wat uit proberen en kijken of jet voor jullie en hem werkt.
Wat wij deden is altijd een gijdsmarge aan houden. Dus als de voedingsstijd om 8.00 uur is dan kreeg ze tussen 7.00-9.00 uur een fles, afhankelijk wat uitkwam of wat zij zelf aangaf. 

Hoi,
hier precies hetzelfde, ik moet ook bijna weer werken en ze slaapt nu ook tot 8 uur/half 9 soms. Krijgt ook 5 flesjes. 
Ik ga gewoon de tijd tussen de flesjes houden die ze nu ook heeft alleen worden dat dus andere tijdstippen.
de laatste fles geven wij nu ook vaak al eerder en slaapt ze ook gewoon door tot 08:00uur. 
Succes! 

Maar dan wordt het ons savonds te laat vaak. Voedtijd 8-12-16-20-24u meestal valt hij savonds tegen 21u in slaap en krijgen we hem zeer moeilijk wakker voor zijn laatste fles. Zouden jullie al een Bambix beginnen bij 3,5 maand? 

onze tijden zijn 8- 11 of 11:30 -15:00 - 19:00 -22:00. 
Ik begin nog niet aan Bambix want ik ga eerst straks met groente beginnen. Heb me ook niet echt verdiept in bambix hoor dus wie weet is het voor jullie wel wat.
 Ik ga nu eerst kijken hoe dit gaat en heeft ze echt honger op de dagen dat ze naar de opvang of oppas gaat krijgt ze gewoon een flesje extra. 

Ik geef de laatste fles om 20:30 en dan gaat hij daarna gelijk naar bed en slaapt hij door tot 06:00/06:30. Perfect voor als ik weer ga werken! 
Hij kreeg voorheen de laatste fles om 23:00 en die hebben we eerst vevroegd naar 22:00 - 21:30 en nu dus 20:30. Hij krijgt ook 5 voedingen en de tijd tussen de voedingen overdag is nu dus gewoon dichter op elkaar gekomen. Als hij weer later gaat komen als 06:30 ga ik de fles weer wat vervroegen zodat hij rond dat tijdstip blijft komen. 

Terug
Bovenaan