Flesvoeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn zoontje is 15 weken oud en krijgt nu 6 flessen van 150ml voeding. Ik wil nu overgaan op 5 flessen van 180ml. Mijn vraag is kan dit in 1 x of moet dat staps gewijs?</p><p>Alvast bedankt </p>

Waarom wil je naar minder en grotere flessen? Geeft je kindje dit aan? Dan zou aanpassen niet moeilijk moeten zijn. Je hoeft dit echter niet te doen, omdat het op de pot staat he? Gewoon je kindje volgen. Die zal er vanzelf een ritme in vinden, ook als dat met meer flesjes is. 
Die van mij drinkt met 6 maanden nog steeds 150+5 6 keer per 24 uur. Groter krijgt ze lang niet altijd weg. En ze is een grote dame.

Hij heeft geen nachtvoeding en slaapt tot 7 en soms zelf 8 uur dus CB zei dat ik naar 5 flessen moet gaan. Hij komt zelf altijd een half uur voor de fles al.

Laat het cb maar lekker praten. Als hij al een half uur voor de volgende fles komt, moet je alleen maar langer gaan rekken als je naar minder flessen gaat. Ik zou ook niet weten waarom dat zou 'moeten'. Voor je kindje zit er geen enkel voordeel aan. Als hij in totaal maar genoeg binnen krijgt maakt het niks uit of je dat over 4, 6, 8 of 10 flessen verdeelt. Ik zou zelfs kiezen voor meerdere kleine flessen in plaats van een paar grote flessen, omdat dat beter aansluit op de maaginhoud van je kindje en de kans op overgewicht op latere leeftijd verkleint.

Helemaal eens met DPL
Lees ook de info op de website van het voedingscentrum over flesvoeding maar eens. Die adviseren tegenwoordig ook met flesvoeding gewoon voeden op verzoek. 

Ik stapte altijd over naar grotere (en dan vaak automatisch ook minder) flessen wanneer nagenoeg alle flessen helemaal op gingen.
Wat doet je zoontje nu met zijn flesjes: drinkt hij ze helemaal leeg? Dan zou ik de flessen inderdaad eens verhogen en kijken wat hij dan drinkt en ook langere pauzes tussen de flessen laat zitten.
als hij nu de flessen vaak niet leegdrinkt en nu ook al voor de tijd weer komt voor een volgende fles dan zou ik nog even wachten, dan is hij er waarschijnlijk nog niet aan toe.

Hij drinkt alles schoon leeg. Hij heeft wel heel veel last van buikpijn met name als hij moet poepen krijst hij alles bij elkaar. Dus misschien is dan kleinere flesjes juist beter

Terug
Bovenaan