Flesvoeding

<p>Mijn dochter is maandag 11 weken oud. Ze krijgt 7x65 ml per dag.</p><p>07.00-10.00-13.00-16.00-19.00-22.00-01.00</p><p>Als we de laatste fles van 01.00 geven word ze vaak rond 04.30 wakker. Enkele keren rond 05.30, dan probeer ik te rekken met de tijd en geef ik de eerste fles om 5.30/6.00 ipv 07.00</p><p>Als ik haar laat liggen om 01.00 komt ze vaak zelf rond 5e voor de laatste fles.</p><p>Moet ik haar gewoon consequent wakker maken voor de laatste fles als ze zelf niet komt? </p><p>Iemand tips??</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Mijn dochter is ook 11 weken oud. Ik maak haar nooit wakker voor een voeding, dat heb ik voor het laatst gedaan toen ze 3 weken oud was en ze zat toen zo vol dat ze vervolgens de hele voeding er weer uitspuugde. Sindsdien is ons motto ‘als ze honger heeft horen we het vanzelf’ waardoor ze inmiddels van 21.00u tot 5.00u slaapt en soms zelfs tot 7.00u. Ik geef wel borstvoeding, maar dat zou niet uit moeten maken toch?
 
Toen mijn zoontje 11 weken was deden we 10 cc meer in de laatste fles om 23.15 en sliep hij door tot 08.30. Misschien is dat een optie? Anders overleggen met het CB wat handig is om te doen! Succes?
 
Je hebt doorslapers en je hebt radbrakers. 
Mijn dochter heb ik tot 4 maanden niet wakker gemaakt voor voeding tussen 19 en 7. En die kwam rond 2 maanden oud rond 2 uur en rond 5 uur. En toen was ze 3 maanden en kwam ze 2 x savonds en 3 x snachts. 
Toen hebben we er wel degelijk ritme in aangebracht met een avondfles. Dat "laat maar slapen" werkt niet voor iedereen. 
Vanaf 4 maanden kreeg ze rond 19 uur en rond 22.30 een 150 + 5 fles. En dan werd ze rond 4 a 5 uur wakker voor 1 nachtvoeding. Veeeeeel relaxter voor ons en ze ging beter slapen. Vanaf 5,5 maand van 22.30 tot 6 uur. En dat doet ze nog steeds. Wel af en toe de speen terug elke nacht. Dan wil ze weten of we er nog wel zijn. Maar daar heb ik weinig moeite aan want ze ligt naast me. Ze slaapt direct weer verder. Soms een nacht dat ze wel 1 a 1,5 uur spookt voor ze weer verder slaapt, maar je krijgt er dan geen voeding in. 
Wij geven nu met 7,5 maand nog steeds de avondfles. Maar ze begint nu pas aan te geven dat dat geen volledige fles meer hoeft te zijn. Dus we bouwen heel rustig af.
 
 
Terug
Bovenaan