Flesvoeding?

Hoeveel weegt je baby en hoeveel flesjes geef je per 24 uur? Het kan ook gewoon zuig behoefte zijn. Als het goed is heeft de kraamzorg uitgelegd hoe je het aantal benodige cc kunt berekenen

Als ik me niet vergis mogen ze volgens de richtlijn 6/7 flessen a 120cc per 24 uur.

Mijn dochter melde zich op die leeftijd overdag strak om de twee uur en schreeuwde alles aan elkaar van de honger. Ze kreeg rustig 8 flessen 150cc per 24uur en nog had ze honger. Ze werd daarvan niet dik en als je een baby overvoed geeft het echt aan dat het niet meer wil.
In overleg zijn we overgestapt op nutrilon Forte(voor hongerige babys) en daar werd ze rustiger van. Ondertussen is ze 3 maand en drinkt ze keurig volgens het boekje 5x180cc.

Bel voor de zekerheid even het cb. Als je uitlegt wat je ziet aan je kind kunnen zij een passend advies geven. Je overvoed ze echt niet zomaar. Als je kind voortdurend huilt van honger gaat dat door merg en been...

Overvoeden doe je idd niet zomaar hoor! Mijn dochter waren ook altijd vrij hongerig.

Geef je elke 3 uur 120cc? 7 flessen per dag ongeveer?

Hier dronken ze tot 4 maanden wel 7 a 8 flessen van 120/150cc. Elke 3 uur meldden ze zich voor een fles, ook in de nacht vaak. Dus dat waren flinke hoeveelheden, maar ze drinken het prima op en hadden dit echt nodig.

Ze waren ook wel geboren met een hoog gewicht (4410 En 4130 gram) Geen idee of het daardoor kwam dat ze zo hongerig waren.

Vanaf 4 maanden gingen ze soms wat langer slapen in de nacht en dan was het 1 flesje minder per dag, 7 ipv 8. :)

Ze zijn nu 3 jaar en 18 maanden, en echt niet te dik en hebben niks eraan overgehouden dat ze wat meer voeding kregen dan 'zou moeten'.

Je mag gerust elke 3 uur 120cc geven. En als je kindje slaapt, lekker laten slapen. Prima als er een keer 4 of 5 uur tussen zit. Ze meld zich wel als ze honger heeft.

Je zou de eerste en laatste fles 150cc kunnen proberen, kijken of ze dat drinkt en niet spuugt! Wie weet red ze het dan ook wat langer.

Mijn zusje heeft een zoontje van 6 weken oud en ze geeft sinds hij 4 weken is alle flessen 150cc! Dat gaat er prima in en nu zit er ook vaker 4 uur tussen ipv 3.

Dankje voor de berichten ik ga het eens proberen ze zit nu op 120 cc 7 flessen maar in de avond krijst ze alles bij elkaar en gaat het indd door merg en been.

Zijn het in de avond geen krampjes? Tussen 4-12 weken liepen wij ook elke avond met een krijsende baby op de arm rondjes in huis.. krampjes.. :(

Maar ik zou zeker proberen 150cc te geven in de avond, kijken of het huilen dan minder is! En in de avond hebben ze vaak eerder honger. Dus prima als ze dan een keer na 2.5 uur weer een flesje krijgt, als ze daarna lekker in slaap valt!

Terug
Bovenaan