Flesvoeding

Hoi dames,

Ik geef voledige flesvoeding aan mijn zoon, hij is net 1 week oud. Hij krijgt nu 85 cc aangeboden maar doet er 1 uur over en valt steeds in slaap. Hij weegt 3.9 kilo.
Ik moet hem zelfs 2 keer verschonen tussendoor en ik laat hem wel 3 keer boeren.

Hoe ging het bij jullie, is dit normaal voor een pasgeborene.

Niet langer dan 20 minuten proberen. Eventueel grotere speen? Een uur is egt te lang. Kleinere flessen geven en vaker misschien. Je verloskundige bellen voor informatie mag ook nog steeds

Mijn baby viel ook altijd in slaap, (borstvoeding) moest hem ook 2/3 wakker maken om verder te drinken, en boeren idd en duurde ook makkelijk een uur. Hij moet gewoon nog een beetje wakker worden haha.. het kwam vanzelf na een paar weken wel goed, actiever drinken, langer wakker etc. Je kan idd vaker kleine beetjes geven en ja, wakker proberen te houden door hem een beetje te kietelen etc

Een uur lijkt mij persoonlijk erg lang. Normaal word een half uur geadviseerd.
Een grotere speen zou misschien wat uit kunnen maken. Let er wel op dat ze daar ook even aan moeten wennen omdat er dan wat meer in 1x komt. Hier had hij ook enkele dagen nodig. Verslikte zich veel met een nieuwe, maar is dus echt wennen en niet te snel toegeven aan de kleinere.  Anders even het consultatiebureau bellen voor tips?

Terug
Bovenaan