Flesvoeding

Hoi dames,

Mijn zoon is 11 weken oud al eerder dronk hij 130-160 ml sinds paar dagen drinkt hij minder 100 ml en daarna wilt hij niet meer. Hoeveel drinken- dronken jullie baby’s. Hij weegt ongeveer 5.8 kilo. Hij drinkt om de 4 uur moet ik mezelf zorgen maken? Hij heeft wel genoeg plasluiers. Kan dit een fase zijn of is er iets anders aan de hand. Ik heb verschillende flessen geprobeerd dr brown speen 1 avent speen 1 difrax speen 1 en 2 ik weet het niet meer. ??‍♀️

Misschien zit je kindje in een sprongetje? Rond de 12 weken is er weer een (soms eerder, soms later). Tijdens zo’n sprong willen kindjes soms minder goed drinken. Hou het even in de gaten als het te lang duurt.

Goede plasluiers en je kindje maakt geen suffe indruk? Dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Mijn dochter dronk altijd 'te weinig' en toch zat ze hartstikke goed in haar groeilijn (gemiddeld) 

Die stress heb ik ook gehad! Was achteraf even een fase dat hij wat minder dorst had. Geen stress. Als hij happy is en gewoon palatisering heeft niks aan de hand. 

Op een gegeven moment dronk mijn baby ook minder rond die weken, bleek dat ze al een fase verder kon met speen. Toen dronk ze alle flessen weer gretig leeg!

Als onze dochter dr flessen niet leeg dronk bleek vaak dat we een speen groter moesten. Dus ik zou eens proberen ove te stappen op speen 2!

Terug
Bovenaan