Flesvoeding

Hi meiden!Vraagje over de voeding, met het consultatiebureau kom ik er niet echt uit . Mijn zoontje is aankomende maandag 1 maand oud en krijgt nu 7 flesjes per dag van 100 verdeeld over de dag . Overdag zit er ongeveer 3 tot 3,5 tussen en in de avond 4 uur. De laatste fles van de dag is tussen 23:00 en 23:30 . Wij zetten zelf om 03:00 nog een wekker om hem weer een fles te geven. Alleen vragen wij ons af of dit nog wel nodig is . We moeten hem vaak wakker maken maar drinkt wel de hele fles op. Alleen zou het heerlijk zijn als de nachtvoeding eraf gaat haha. Hoe hebben jullie die afgebouwd? ? laatste keer dat ik heb heb gewogen was hij 3700 gram maar dat is nu 1 week geleden.
Groetjes,
Kelly

Ik deed flesvoeding op verzoek dus keek gewoon wanneer hij uit zichzelf wakker werd en dan de fles. Let wel dat nachtvoeding nog heel normaal is als hij pas een maand is! Ik snap helemaal dat je graag wilt om die eraf te hebben maar dat is wellicht nog niet helemaal haalbaar ;)

Hier een meisje van bijna 3 weken. Ook wij geven 90+3 flesvoeding inmiddels. CB gaf bij ons aan dat er overdag tussen de 2 en max 4 uur tussen mag zitten. We hoeven haar niet wakker te maken voor die 4 uur. In de nacht zetten wij vanaf de kraamweek al geen wekker meer. Ze meldt zich vanzelf. Meestal is dit gewoon nog steeds 4 uur na de laatste voeding

Hier ook nooit wakker gemaakt voor een flesvoeding. Wel baby's gehad met een hoog geboortegewicht en waren beide supersnel over hun pude gewicht.

Mijn knuk is nu kilo of 5 met 6,5 week. Was rond die tijd ook iets van 7 voedingen van 120ml. Ene keer dronk hij deze helemaal op andere keer niet. Hij kwam overdag keurig om de 3 en snachts om de 4 uur. Heel soms stuurde ik hier zelf halfuurtje in. Ik zou zeggen geen wekker zetten en afwachten. Hier komt hij nu soms pas na 5 uur of 4,5 uur. Langer heeft er nog niet tussen gezeten maar scheelt toch uurtje en soms ook in de ochtend. Ik pas elke dag de tijden er wat op aan zodat we toch elke avond rond 10 uur laatste fles geven. Verwacht dat hij er steeds meer tijd tussen gaat laten zitten hier. Zitten hier nu op 6 voedingen van 150ml water. 

Vanaf laatste dagen in de de kraamweek geen wekker gezet en hem zelf laten komen in de nacht. Nu maakte dat voor ons ook niet uit, hij heeft tot 1,5j geen nacht doorgeslapen ?

Terug
Bovenaan