Flesvoeding

Hallo,

Ik wil straks geen borstvoeding maar flesvoeding gaan geven.
Ik heb daar gewoon voor gekozen.
Zijn er meer van jullie die daar ook zo over denken en dus het flesje geven of.....?
Ik lees alleen maar over borstvoeding maar flesvoeding vanaf de eerste minuut daar vind je niet veel over.
Heeft iemand hier iets meer over?

alvast bedankt....
 
hoi anoniem
als jij lekker flesvoeding wilt geven moet je dat lekker doen.
ik zelf heb na lang denken toch borstvoeding geprobeerd na 5 dagen was ik het helemaal beu de kleine wou vanaf dag 1 niet drinken, ik moest het op gang kolven wat ook niet lukte en zo was ik 2,5 uur bezig met mezelf en tygo moest om de 3 uur voeding dus had zelf een half uur rust. dus mijn keuze was snel gemaakt.
toen ik overging op de fles voel er een hele rust van mij af.
ik denk zelf ook dat bv niet lukte omdat ik er zelf niet voor 100% achter stond.
ik weet wel dat ik bij de tweede meteen de fles ga geven.

de keuze is helemaal aan jezelf en als jij de fles wilt geven laat je dan niet ompraten, dat zullen ze toch proberen, je zult van veel mensen wel een vervelende reactie krijgen van go geen borst, maar laat je niet kisten hoor, je hoort later ook van nou nou hehe eidelijk geef ik flesvoeding wat een verademing, (mensen die een lange tijd bv gaven)
zeg anoniem veel succes met de keuze die je gaat maken, en weet zelf dat de keuzie die jij zelf maakt het beste voor je is.
groetjes veroeska en tygo
 
Hoi,

Ik wist voordat ik zwanger was al dat ik vanaf minuut 1 flesvoeding wilde geven. Ik hoef gewoon niet al dat gedoe aan mijn lijf. Daarnaast heb ik tijdens de zwangerschap medicijnen moeten gebruiken waardoor ik ook geen borstvoeding mocht geven. Maar daar kon ik echt niet over treuren.
Natuurlijk is borstvoeding het allerbeste, maar als je er niet achter staat of niet kunt geven is flesvoeding een heel goed alternatief. Hierdoor ben je echt geen slechte moeder hoor!

Had wel voor mezelf besloten dat als ons kindje veel te vroeg geboren zou worden, dat ik dan borstvoeding zou gaan kolven en via de fles aan de baby te geven. Ben uiteindelijk 10 dagen eerder bevallen en ze doet het heel goed op flesvoeding. Er zitten namelijk ook een hoop voordelen aan flesvoeding!

Succes en doe waar je jezelf het prettigst bij voelt en laat iedereen maar praten die er vervelend over doen.

Groeten, Gijs
 
Hallo,

Op de eerste plaats vind ik dat niemand er vervelend over hoeft te gaan doen, je moet toch zeker zelf weten welke voeding je je kind geeft.

Ik wil zelf wel gaan borstvoeden, maar nu het erop aan gaat (ik ben zondag aanstaande uitgeteld) twijfel ik soms een beetje. Vooral ook omdat er waarschijnlijk een verhuizing zit aan te komen in november en dan wordt het toch heel moeilijk om het kind een dag naar ma te brengen en te gaan poetsten/inpakken als ik moet borstvoeden. Aan de andere kant denk ik dan weer dat ik het toch op zijn minst een paar weken wil doen, wat ie meekrijgt is nooit weg. Ik weet het nu dus even niet meer. Best raar want ik was al die tijd overtuigd ervan dat ik het 100% zeker zou gaan doen.

groetjes, Jane 39+4
 
ik heb ook de keuze voor flesvoeding genomen, en dat is gewoon ieders eigen keuze, laat je aub door niemand iets opdringen, daar is deze tijd veelste mooi voor!
 
hoi!

je bent zeker niet de enige hoor. ik heb ook besloten om van het begin afaan felsvoeding te gaan geven. ik heb daar ook zo mijn redenen voor. ik ga dat nu allemaal niet uitleggen hahaha want dan wordt het weer een lang verheel.
maar in ieder geval niks mis met flesvoeding ik heb het ook als baby gehad en heb nergens last van hoor!
ik zou zeggen ga er voor.
liefs v sandy
 
Je schrijft al dat er weinig over te vinden is, ik ben kraamverzorgende en wil je adviseren om na te gaan of er allergien binnen de families zijn, zo ja... begin dan meteen na de geboorte met hypo-allergene voeding.
De eerste dag na de geboorte krijgt je kindje 10/20 ml per fles elke 3 uur aangeboden (behalve 's nachts)en deze hoeveelheid wordt dagelijks opgehoogd met 10 ml tot max 100/120 ml. Zo heb je een beetje een idee, je verl en kraamverz zullen je helpen, ook om de juiste fles en speen die bij jou kindje past te vinden.
Succes, Debby
 
Terug
Bovenaan