flesvoeding

Hoi,

Wij hebben een tweeling tim en sjoerd. Die waren in het begin zo gulzig dat ze de tong naar achter gooide en dus niet kunnen drinken. Wij hebben toen geprobeert om hun eerst even 10 min van te voren wakker te maken wel laten liggen. Als ze wakker zijn dan het speentje erin en nog even laten liggen evt luier verschonen. De fles wel klaar hebben. Na ongeveer 10 min was het speen eruit en fles erin. Dit hebben we een week gedaan en daarna ging het bij ons goed.

Succes,
een gelukkige pap.
Wilfried
 
Bedankt voor je reactie, gister waren we de wanhoop nabij, hij was erg verzwakt en had een fopspeen niet meer eerst kunnen nemen voor zijn flesvoeding, maar om de één of andere reden is heeft er gister een keerpunt plaatsgevonden en gaat het nu goed. Hij sterkt erg aan! De kraamhulp had wel vandaag gezegd dat als het nog zo'n dag was geweest als gister dat hij dan aan het infuus had gemoeten. We hebben het dus net gered zo! Dus nu lekker de fles geven en voor het eerst eens "onbezorgt" gaan genieten van mijn kleine man!
 
Als je baby nog maar 4 dagen oud is is je borstvoeding nog niet mislukt hoor! Bij mij kwam de voeding ook pas de 4e dag op gang. Gewoon je kind vaak en lang aanleggen en de bijvoeding onder geen beding met een flesje geven, maar met een kopje of spuitje.
Als het probleem met het tongetje blijft, dan kun je er een lactatiekundige bij halen, die kan je daar zeker mee helpen.
In de tussentijd kun je beter wel een goede electrische kolf huren, om je borstvoeding op gang te helpen zolang je nog bijvoedt.
Het zou doodzonde zijn als je nu je kind nog zo jong is de borstvoeding al opgeeft. Het is echt veel prettiger om te geven op de lange duur, veel gezonder, en veel goedkoper!
En trouwens, voor zulke jonge babies, die al zwak zijn is een fopspeen uit den boze. Daar worden ze veel te moe van!
 
Helaas kan ik geen borstvoeding geven vanwege twee verkleinende borstoperaties. Maar ik was toch wat te voorbarig en wordt helemaal gek van mezelf! Wat een onzekerheid hahah en het begint pas! De een zegt dat hij per fles 80-100cc mag en de ander zegt 60-70cc en dan om de drie uur. De ene dag doet hij het goed en komt om de drie uur en wil dan 70cc, de andere dag komt hij wanneer het hem uitkomt en drinkt tussen de 40 en 120(!)cc. Kortom wat moet je ermee, je probeert een schema aan het houden, maar wat als hij eerder komt en wat als hij minder wil drinken. Ja hij komt aan en is op tempratuur. Maar naar wie moet je nou luisteren, naar jezelf of laat je je gek maken?!?!?!? Wat een onzekerheid en dan die vermoeidheid waardoor je nog gekker wordt...zucht. Helaas heb je geen standaard drinkers bij geboorte.....
 
Terug
Bovenaan