flesvoeding

Om bepaalde redenen kiezen mijn man en ik er straks voor om flesvoeding te geven. Nu hoor ik allerlei verhalen over dat als je niet met borstvoeding begint het niet op gang komt, maar dat je er eventueel ook iets (pilletjes) voor kunt krijgen. Wie heeft hier ervaring mee?
 
geen ervaring, maar ik wil je wel graag het advies geven om niets in te nemen voor de kleine er echt is. Ik had ook allemaal ideen over hoe ik het ging doen, en uiteindelijk doe je een hoop toch anders als je uk er is.
Als je niets inneemt, heb je een paar dagen stuwing en lek je als de kleine huilt, maar dit is niet zo heel erg en witte kool in je BH helpt ECHT tegen de pijn.
succes
 
Ik had er ook voor gekozen om bij mijn 2e geen bv te geven. De verloskundige gaf me daarom een recept voor dostinex. Omdat ik bij de eerste 3 dagen moest kolven om de bv op gang te brengen, dacht ik dat ik geen pilletjes nodig had. Bij de laatste controle vroeg ik het nog even na bij de vk. Zij zei dat de kans dat bv op gang komt dan minimaal is en dat het beter is om geen pillen in te nemen omdat deze bijwerkingen hebben. Echter na de bevalling zei mijn kraamhulp dat de bv ALTIJD op gang komt. Meestal zo'n 3 á 4 dagen na de bevalling. Zij adviseerde mij om dag en nacht een strakke BH te dragen, ook onder de douche. 3 dagen na de bevalling kwam de bv op gang en had ik veel last van stuwing en lekkende borsten. Dit heeft ong. 5 dagen geduurd waarbij het de eerste 2 dagen heel erg was en daarna werd het iets minder totdat het helemaal overging. Misschien moet je eerst informeren wat de bijwerkingen zijn van dostinex voordat je een keuze maakt om deze te gebruiken. Stuwing is heel erg vervelend maar het duurt allemaal niet zo lang en is vol te houden.
succes
 
ik wil alleen even melden dat de een meer last heeft van stuwing dan de ander. Ik geef wel bv maar even buiten dat mijn kraamverzorgster gaf ook nog als tip gewoon naturel kwark er opsmeren of kou compressen. Ik heb 1 dag goed last gehad van de stuwing en bij mij hielp die kouwcompres ( wel in een washandje doe ivm vastvriezen) kwark heb ik niet geprobeerd.
 
Hallo. Bij mijn eerste zoontje heb ik 4 weken bv gegeven en ben toen gestopt omdat ik heel erg last van tepelkloven had.Ik heb toen inderdaad ook pilletjes gehad, hoe deze heten weet ik niet meer. Deze kon ik nog niet gebruiken tijdens het afbouwen van de voeding, maar zodra mijn zoontje mijn melk niet meer kreeg ben ik deze pilletjes gaan slikken. Het waren er geloof ik maar 3. De stuwingen waren toen ook heel snel verdwenen. En bij mijn tweede zoontje had ik besloten geen bv te gaan geven en daar heb ik toen geen pilletjes voor gehad. Ik heb er toen ook niet naar gevraagd hoor.Ik heb bij de tweede wel zo'n dag of 4 last van mijn borsten gehad. Maar inderdaad die koucopressen helpen wel en ik droeg ook dag en nacht een strakke bh. En een tip is dan ook niet met de borsten onder een warme douche, want dat stimuleert de voeding juist weer. Heel veel succes bij de keuze die je straks maakt.Groetjes Renate
 
Terug
Bovenaan