Flesvoeding

Hai hai,

Sinds een weekje ben ik over op flesvoeding Romi kwam soms 12 tot 14 keer op een dag voor voeding en dan was ik soms bijna een uur bezig, dus daar werd ik doodmoe van en zij ook. Nu zijn we over op flesvoeding. Omdat ik de overstap van 12 voedingen naar 5 van 165 te groot vond ben ik begonnen met 140 (6 voedingen) in een flesje deze drinkt ze vaak niet leeg maar komt wel om de drie uur voor de volgende ook in de nacht. Ze drinkt dus nog steeds 8 voedingen dat wil ik wel terugbrengen maar hoe! meer in de fles doen heeft geen zin want ze drinkt hem nu al vaak niet helemaal leeg! De tijd iets rekken heb ik ook al geprobeerd maar dan is het moord en brand schreeuwen.

Wie o wie heeft er tips! Wordt hier zo onzeker van

groetjes Corine
 
hoe oud is ze dan? want hele kleine babys hebben dit wel nodig( meestal) mischien heeft ze een fles wat ze bijna helemaal niet hoef? die kan je dan laten vervangen. mischien moet je het om de 4 uur gaan proberen vanaf sochtends al, dan hebben ze het meestal niet door.speentje geven zo kan je het beter rekken,.
 
Beste Corine,

Geduld is het enige wat je kunt hebben, Ze lost dat vanzelf met verloop van tijd op. Deed de mijne ook en die zit nu op 5 voedingen van 200cc. Dus het komt echt goed. Maar dat moet ze zelf doen, dat kan je niet zlef doen. Je kan het inderdaad wel een beetje naar je hand zetten door iets langer te wachten als ze komt. Maar zo'n kindje de hele tijd laten huilen is ook zo zielig.
Veel succes er mee. Enne vergeet niet het trekt zich van zelf recht net als het doorslapen. Dat gaan ze op een gegeven moment ook zelf doen.

Groetjes Nikki
 
Misschien is Romi gewoon een meisje dat vaak wil eten? Geef haar even de tijd, de overgang van constante toevoer van voeding (in de baarmoeder) en bijna constante toevoer (aan de borst) naar 8x per dag is al heel wat hoor! En dat in een week! Laat haar eerst even wennen aan het nieuwe ritme en dan zal ze vanzelf wel meer tijd tussen de voedingen gaan laten.

Overigens is het prima mogelijk om op verzoek te voeden met flesvoeding, zolang je maar niet meer dan 1 liter per etmaal geeft. Zeker baby's die gewend zijn aan een borstvoedingsritme (op verzoek dus) kunnen hier de voorkeur aan geven.

Even geduld zou ik zeggen!
Pauline
 
Romi is nu 8 weken! Ik had dus begrepen van het CB dat ze over moet naar 5 voedingen van 165! Nu komt ze gewoon om de drie uur dus ongeveer 8 voedingen van 140 die ze vaak al niet leeg drinkt! Ik denk dat ik het gewoon maar even zo houd dan en afwacht tot ze er langer tussenlaat zitten en meer voeding wil!
Bedankt voor jullie reacties

groetjes Corine
 
Je moet doen wat jij wil en niet wat het cb zegt dat je moet doen...Het is jouw kindje en jij voelt als moeder het best wat je kind wil en niet het cb.En ik heb de ervaring inmiddels de ervaring dat het advies van het cb ook niet altijd het correcte is dus....Gewoon doen wat jij aanvoelt en wat je kindje aangeeft.

Groetjes
 
Hoi Corine,

Soms moet je ook even doorzetten. Langzaam aan de tijd tussen de flessen vergroten. Naarmate je langer wacht met de tijd tussen de flessen zal ze ook meer per fles gaan drinken. Als ze heel erg gaat brullen kan je even een wandelingtje met haar gaan maken of even autorijden. Iets waar ze rustig van wordt. In tegenstelling tot bv is het bij flesvoeding namelijk wel heel belangrijk om een regelmaat te hebben. En pas op dat ze niet teveel drinkt per dag want dan raak je van de regen in de drup door de krampjes. Laatste tip: probeer het vooral overdag en in het weekend. Ga niet 's nachts moeilijk lopen doen want daar wordt je doodmoe van.
groeten Nanette
 
Terug
Bovenaan