flesvoeding

Hoi,

Ik heb een vraagje over het schema van het cb van de voeding.Ons zoontje is vrij fors hij is met 8 weken al bijna 6000 gr. en is bijna 60cm(heeft hij van zijn vader hahaha).Ik zit elke keer boven het schema met de voedingen nu heb ik gisteren de voeding weer moeten verhogen naar 210 cc (5 voedingen),hiervoor kreeg hij 6 van 180 cc.Zijn er mensen die dit ook hebben?Als ik het cb opbel zeggen ze je geeft teveel maar ik zit met een huilend kind wat honger heeft en ik wil ook wel graag voordat ik weer ga werken dat hij op 5 voedingen zit want met de 180 cc krijg ik hem niet op 5 voedingen.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes Aster.
 
Hoi Aster,

Mijn zoontje is nu 5 wk en hij drinkt 150 cc en ik zit op zes voedingen per dag, hij is ook aan de flinke kant, weegt nu al over de vijf kilo en is 59 cm, maar ik mag hem echt niet meer geven, hij komt overdag echt om de drie uur en 's nachts slaapt ie wel gelukkig door. Jouw kindje krijgt wel veel maar hij honger heeft zou ik hem gewoon geven hoor dat doe ik ook! Op het cb zeiden ze tegen mij dat ik niet meer dan 120cc mag geven. Groetjes, Jeannette en Thomas Jordy
 
een baby mag zowieso niet meer dan 1000 ml flesvoeding ivm de eiwitten die het bevat, dat is niet goed voor de niertjes. Ik begrijp jou probleem wel, een hongerig kind is ook niet alles, maar hoe moet het dan straks als hij 4 mnd is? het kan zijn dat hij aan die 210 cc de komende weken wel genoeg heeft maar als je daar 5 voedingen van geeft zit hij dus boven die liter flesvoeding, dat moet je wel even in de gaten houden.
Heeft het consultatieburo verder geen tips voor je dan ofzo hoe te handelen, alleen zeggen dat hij teveel krijgt is wel een beetje simpel vindt ik!!

sterkte en groetjes

sandra
 
Hoi Aster!!!
Mijn zoontje is nu bijna 10 weken, maar hij was met 8 weken 61 cm en 6190 gram!!!!!!
Dus ook een flinke knul alhoewel je dat niet echt aan hem ziet.
Hij krijgt nu 170 cc water en 5 schepjes voeding, dit ivm krampjes en extra water werkt wel redelijk daartegen.
Hij krijgt soms 5 en soms 6 flessen op een dag maar ik moet zeggen dat ik me daar niet zo druk om maak....
Hij drinkt ze nl niet altijd helemaal leeg.
Wat je zou kunnen doen is Friso Forte kunnen geven.
Dit is speciale voeding voor hongerige baby's!!!!
Het vult veel meer dan gewone voeding.
Succes ermee en maak je niet te druk hoor....!!!!!!
Groetjes Bwennie
 
Ik zou me echt niet teveel van het cb aantrekken hoor. Het ene bureau zegt dit, en het andere dat. Volgens mijn kinderarts is ieder kindje verschillend en het kan zijn dat die van jou gewoon meer honger heeft. Wat je wel kunt proberen, is een speentje te geven na het flesje, misschien is het niet zozeer honger alswel een zuigbehoefte.


Groetjes
 
Datzelfde probleem had ik ook en dat terwijl mijn dochter niet eens zo fors was. Ze kwam ook boven de liter per dag uit en dat is echt niet goed voor zo'n hummeltje. Ik ben toen overgestapt op de friso extra voor hongerige babys. Sindsdien gaathet uitstekend met haar en is ze een tevreden baby van alweer 10 maanden

Ga gewooon op je gevoel af ! Succes

Bianca en Yanniek
 
mijn dochter was ook ontzettend huilerig dit begon rond 5 weken. ik ben toen overgegaan op nutrilon forte. sindsdien hebben we haar niet meer gehoord. het was dus duidelijk honger. in deze voeding zitten geen extra calorieen dus je hoeft niet bang te zijn dat je kindje er dik van wordt ofzo. het geeft alleen langer een verzadigd gevoel.
ze is nu 5 maanden en hele tevreden baby. succes
 
Terug
Bovenaan