Flesvoeding

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje van 4 1/2 maand zit nog steeds op 5 flessen van 180cc.
Nu ben ik bang dat hij te veel voeding gaat krijgen maar hij komt niet aan de 5 uur tussen elke voeding.
Hij krijgt fruithap en diksapje en s'avonds krijgt hij wat pap door zijn melk zodat hij de nacht goed doorslaapt.

Kan ik de fles verhogen naar 210 cc zodat hij een langere tijd tussen de flessen pakt of is 180cc de max.
 
ja hoor! ik heb dat bij mijn dochter ook gedaan. de flestijden zijn 8.30, 12.00. 16.00 en 19.30. ze is nu 6 mnd en ik merk dat ze nu door de bijvoeding meer verzadigd is, daarom ga ik nu terug naar 4 x 180 cc. anders ben ik ook bang dat het teveel wordt.

groetjes Anna
 
Mijn zoontje is nu 4 1/2 maand en drinkt 5 flessen van 200cc en soms iets minder.Zover ik weet mogen ze niet meer dan 1 liter per dag.Hij krijgt nog geen bijvoeding maar daar wil ik wel mee gaan starten zodat ik hem voor de laatste voeding niet meer wakker hoeft te maken.Volgende week ga ik dat maar eens vragen op het Cb.
 
Ik heb een totaal andere mening, want 5 flessen is gewoon normaal hoor! Kinderen worden echt niet te dik met 5 flessen en ook bij flesvoeding, mits je het goed maakt, mag je heus wel eens wat meer geven.
Mijn zoon van 6 mnd. krijgt 5 voedingen van 200 cc en daarnaast nog een groentenhapje. Anders dan alle adviezen hierboven, moet je volgens mij gewoon naar het gewicht en het gedrag van je kind kijken. Als hij honger heeft na 4 uur, is dat dan erg?
Als hij al na drie uur steeds een fles wil, dan kun je misschien voeding voor hongerige baby's erbij doen. Als ik jou was, zou ik me daar niet druk over maken! Succes.
 
Terug
Bovenaan