Flesvoeding

Hallo,
Mijn zoontje is op dit moment 10 dagen oud. En moet volgens de verloskundige 90cc per voeding tot zich nemen. (6 a 7 voedingen per dag). Echter lukt deze hoeveelheid niet. Hij drinkt per keer slechts 50 a 60cc. Hij komt daardoor niet om de 3-4uur maar om de 2-3uur.
Ik zit hier best wel mee in mijn maag,aangezien hij nog zo klein is.
 
Hoi
Ik heb mijn dochtertje in het begin (nu bijna 6 mnd) ook 7 keer het flesje gegeven. Dat is op zich niet zo erg hoor. Vol is vol. Dan geef je gewoon iets minder, en dan elke keer dat het flesje goed leeggaat bouw je het op met 5 mililiter, tot de hoeveelheid die het cb adviseert. Erkomt vanzelf wel ritme in...
Succes!
 
Flesvoeding kun je ook gewoon op verzoek geven hoor! De enige regel waar je je aan moet houden, is dat je niet meer dan 1 liter per dag geeft. Ik kan me voorstellen dat je hiermee in je maag zit, want het voelt niet goed om je pasgeboren baby'tje zo vol te moeten proppen. Negen maanden lang kreeg hij een constante toevoer van eten, en nu moet zijn maagje in één keer zo'n hele plens zien te verwerken? Het maagje van een pasgeborene is ongeveer zo groot als een walnoot!

Nee hoor, geef hem maar gewoon wat hij nodig heeft en wat hij kan verwerken en dan voed je hem toch gewoon wat vaker? Schema's zijn voor standaardbaby's en dat is die van jou toch zeker niet? ;-)

Groetjes,
Pauline
 
Als je kindje een tevreden indruk maakt en genoeg natte luiers per dag heeft (5) dan is er niks aan de hand hoor,ik zat hier in het begin ook mee,zat mijn meissie ook vol te proppen,omdat dat volgens de regels 'moest',gewoon wanneer hij volgens jou honger heeft voeden en als dat dan 6 of 8 flesjes per dag zijn is niet erg,je moet er vanuit gaan dat hij ONGEVEER 120-150 ml per kilo lichaamsgewicht nodig heeft,dus bij 4 kilo tussen 480 en 600 ml per dag
Succes
 
Hallo Miranda,

Mijn zoontje is 3 weken en drinkt ook heel 'slecht.' Hij drinkt 60 ml per keer en komt dan ook vrij snel weer. Hij krijgt daardoor 8-9 voedingen per dag. Het cb zegt dat hij minimaal 500 ml per dag moet drinken maar daar kom ik ook niet aan. Aan de ene kant kan ik me hier ook heel erg ongerust over maken en aan de andere kant denk ik: je kunt er ook niet meer in 'proppen' dan ze aankunnen. En hij komt op mij tevreden over na een flesje, hij heeft genoeg natte luiers, en als hij wakker is kijkt hij heel helder uit zijn ogen.
Ik ga nu wel elke week even naar het bureau om hem te laten wegen, zodat ik weet dat hij niet afvalt. (was de laatste week maar 10 gram aangekomen). Ik denk dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft.

Groetjes,
Brigitte
 
Terug
Bovenaan