flesvoeding

Onze zoon van 4 mnd krijgt sinds vandaag 4 flesvoedingen van 200cc en een paar hapjes fruithapje.
Ongeveer 2 weken geleden waren we op het cb en toen vertelde ze dat we het zo moesten doen.
Hij woog toen 6060 gram.
Vandaag even langs cb geweest en daar vertelde er weer iemand anders dat van 5 voedingen 200cc naar 4 voedingen 200cc een te grote stap was.
Omdat hij dan 200cc te weinig zou krijgen.
Ik weet het nu allemaal niet meer.
Oja hij drinkt ook niet altijd de fles leeg maar misschien dat hij dat nu wel doet nu er 5 uur tussen zit.
Maar dat is nog moeilijk te zeggen na een halve dag.

groetjes van een radeloze moeder
 
Wat een onzin, mijn zoontje is rond de 4 maanden van 5 flessen 200cc naar 4 flessen 200cc gegaan. Kijk gewoon wat hij aangeeft, als hij die laatste fles niet meer hoeft of veel laat staan kun je best een fles minder doen hoor. 5x 200cc is ook wel het maximum wat hij mag hebben en is dus best wel veel. Als hij nog echt behoefte heeft aan die 5e fles geef je hem wel gewoon.
 
Hoi,
mijn dochter drinkt de ene keer 5 flessen en de andere keer ook maar 4 hoor..ligt er nu maar net aan hoelaat we beginnen..
200cc drinkt mijn dochter niet tis de ene keer 150cc en de andere keer 180cc dus je zit volgens mij helemaal niet verkeerd hoor!!..
Groetjes Debby
 
Hallo,

Bij mijn zoon heb ik gewoon 4 flessen van 240 cc ervan gemaakt en gekeken hoeveel hij ervan drinkt. Dat was echt geen probleem hoor.
Ik geef je een goede tip, luister niet teveel naar het CB, maar vertrouw op je eigen instinct. Geloof me, dat werkt het beste, niemand kent je kind beter dan jezelf.
 
Hoi, Mijn zoontje Duncan die is ook van de ene dag op de andere van 5 flessen 200cc naar 4 flessen overgestapt en toen was hij ook 4 maanden. Hij gaf het zelf aan. Op gegeven moment vond ik het zonde om het kind wakker te maken voor de fles van elf uur. Terwijl hij ook zonder doorsliep.
Ik sluit bij hierboven helemaal aan, niet teveel luisteren naar het cb. GA VOLLEDIG ACHTER JE GEVOEL!!! Jij bent degene die 24 uur samen met het kind is.

Groetjes Desi mv Duncan
 
ook onze dochter kim ging van de ene dag op de andere dag over naar 4 flessen, dat viel wel ongeveer samen met dat ze fruit ging eten (evt met wat liga erdoor). Daarvoor was ze ontzettend aan het klieren met de fles en dronk ze ze nooit helemaal leeg, nu weer wel, dus ze zal er wel genoeg aan hebben, ik probeer het wat op te voeren naar 210 ml met 7 schepjes maar daar heeft ze nog teveel aan. Inderdaad ken je als moeder je kind het beste en wel ze wel een keer een extra fles dan krijgt ze die gewoon. Ze krijgt er nu overdag 3 en om 22 uur nog steeds een fles, dat is een papfles en die drinkt ze in 1 x leeg, dus dat houden we nog maar even zo.

gr sandra mv kim 5 mnd
 
Ik was gister met Romi bij de kinderarts en heb ik het toevallig gevraagd omdat ze de 5de fles vaak maar voor de helft opdrinkt. Romi is ook 4 maanden en weegt 6300 gram en drinkt 4 flessen van 200 en 1 van ongeveer 120. De kinderarts vond het raadzaam om toch de laatste voeding nog wel aan te bieden en dat ze zelf aangeeft als ze die echt niet meer hoeft. Wel mogen we inderdaad elke dag fruit geven en als dat goed gaat laten wennen aan groente maar voorlopig alleen als extra en niet ter vervanging van een fles. Ook raadde zij aan om vanf een maand of 5 een fles te vervangen door pap en de volgende maand twee papflessen. Soms drinkt Romi er maar 4 omdat ze er dan langer tussen laat zitten door een slaapje ofzo...nou ook daar doet ze het prima op. Volg inderdaad je gevoel en kijk naar wat je kind nodig heeft.,

succes Corine
 
Heb vandaag toch geprobeerd 4 flessen te geven van 200cc en dat gaat prima. Met 5 flessen laat hij veel staan hij drinkt ze nu gewoon op en komt verder niet voor voedingen.
hij begint om 7 uur en de laatste fles is om 10 uur dus het gaat nu gelukkig prima.
 
Terug
Bovenaan