flesvoeding

Ik ben pas overgestapt op flesvoeding. Mijn zoontje is 4 maanden en zou volgens de verpakking 5 flessen van 200 ml moeten hebben per dag. Omdat hij door de nacht slaapt moet ik hem om de 3 uur een fles geven anders krijgen we er geen 5 in. Maar ik heb het idee dat dit te snel achter elkaar is en dat het beter zou zijn om er wat meer tijd tussen te laten.Ik ben bang dat als ik maar 4 voedingen geef dat hij dan niet genoeg binnen krijgt. Hij krijgt nog geen vast voedsel.(ik woon niet in Nederland en hier mag dat pas met 6 maanden)
Wie kan hier mij wat meer over vertellen?
Groetjes Patries
 
Vier flessen is genoeg hoor. En van dat vast voedsel; je moet doen wat je zelf goed vindt. Er is geen wet die zegt dat je kindje wel of geen fruit of wat dan ook mag hebben. Volg je eigen gevoel!!
 
Hoi Patries,

Ik heb ook een zoontje van 4 mnd en ben ook net overgestapt op flesvoeding.
Ik geef hem 5 flessen per dag van 200, maar maak hem om 23.00 uur nog even wakker voor die laatste fles. Hij drinkt die slapend in mijn armen lekker op en doet het daar heel goed op, komt goed aan in gewicht dus waarom zou ik naar 4 flessen gaan als het zo ook goed gaat.

Groetjes Elvira
ps: sinds deze week geef ik hem dagelijks 2 eetlepels gepureerde banaan, appel of peer en dat vindt hij heel erg lekker (hadden ze me ook afgeraden)
 
Misschien moet je eens kijken als je het op verzoek gaat doen. wat geeft hij dan aan? Misschien heeft hij inderdaad genoeg aan 4 flessen. En bijvoeden: onze kleine krijgt vanaf 4 maanden ook bijvoeding. Fruit en groente, en het is heel goed gegaan. Dus volg ook je eigen gevoel, meestal heb je het toch bij het juiste eind!

groetjes en veel suc-6 en natuurlijk ook plezier!!
 
Het CB vertelde ons dat je voor 5 maanden voorzichtig moet zijn met minder (= 4) voedingen: de bloedsuikerspiegel kan dan misschien te laag worden omdat er te veel tijd tussen de laatste avondvoeding en eerste ochtendvoeding zit. Dit kun je herkennen als je kindje 's ochtends moeilijk wakker te maken is en sloom overkomt.
Wij hebben tot 5 maanden 5 voedingen gegeven en ons zoontje ook om 23 uur nog wakker gemaakt voor de laatste fles. Hij is nu net 5 maanden en we proberen nu naar 4 voedingen te gaan.
 
Wij zijn al heel snel op 4 voedingen overgegaan hoor. Hebben gewoon beetje meer in de fles gedaan en gekeken of ze behoefte hadden aan meer, dit was dus echt niet het geval. Bijvoeding kregen ze ook pas vanaf 6 maanden en dus hebben ze gewoon 2 maanden op vier voedingen geleefd en dit ging prima. Volgens de kinderarts was er op die manier absoluut niks aan de hand. Zolang ze 500 cc vocht per dag binnenkrijgen is alles in orde hoor!!!!
 
Terug
Bovenaan