flesvoeding

Hallo allemaal,

Mijn zoon Ismael is 11 weken oud. Volgende week moet ik weer gaan werken. Ik heb al een voorraadje afgekolfde voeding (ik heb tot nog toe alleen maar borstvoeding gegeven) maar sinds afgelopen zaterdag lukt het kolven niet meer. Ik krijg er iedere keer nog maar 50 cc uit en ik probeer het iedere keer weer, en wordt er erg chagarijnig van!!! Sinds gisteren komt Ismael ook om de 1,5 uur om te eten. Eerst dacht ik dat het een regeldag was, maar hij komt vandaag ook om de 1,5 uur. Ik wil nu dus de bv. afbouwen en beginnen met flesvoeding, maar ik weet niet welke voeding ik dan het beste kan nemen. Hebben jullie advies!!!

Groetjes,
Doreen
 
Ik ben erg pro bv dus dit is niet echt persoonlijk bedoelt maar ik zou het nog niet opgeven. Maar dat is persoonlijk. Ik weet niet hoeveel voorraad je hebt hoeveel je nog moet hebben of er op je werk gekolfd kan worden enz.

Maar het kan zeker met regeldagen te maken hebben. Dat verklaart ook waarom je minder kolft hij drinkt meer dus blijft er minder over. Dat is meestal een paar dagen maar dan gaat het weer beter.

Misschien wat extra aanleggen. Maar als hij al om de 1,5 uur komt probeert hij je productie weer op te krikken. Goed ik kan je nog wel meer tips geven maar zou dan graag willen weten of je doorgaat.

Over flesvoeding kan ik je weinig advies geven. Maar als er geen allergieen enz zijn kan je gewoon nutrilon 1 nemen.
Of ff met het cb overleggen.

groetjes joyce mama van Mara 7 maanden en 3 weken en nog voledig bv
 
Zo'n regeldag hoeft niet perse 1 dag te duren. Het kan ook drie dagen in beslag nemen volgens mij. Dus je zou nog even vol kunnen houden. Als je echt wilt afbouwen, dan is het verstandig om het met het cb te overleggen. Naast de voeding zit je natuurlijk ook met je "borsten". Je moet geleidelijk afbouwen anders loop je het risico om een ontsteking te krijgen.
Ik ben wat minder bv gaan geven omdat ik alle voedingen afkolfde en dat veel te zwaar vond. Dat zou je ook kunnen proberen. Doe nu 2 flesjes kv en 4 bv. Ik heb zelf Frisolac 1. Bevalt prima tot nu toe. Er bestaat ook voeding voor krampjes en moeilijke ontlasting enzo.

Veel succes met wat je ook besluit.

Groetjes M
 
Bedankt moeders,

Ik wilde eigenlijk gewoon nog zoveel mogelijk borstvoeding blijven geven, en als extra optie flesvoeding, zodat ik nooit bang hoef te zijn dat er niets is wanneer ik bijvoorbeeld op mijn werk ben. Ik ben dus zeker niet van plan het kolven op te geven. Ik wist niet dat regeldagen niet perse 1 dag hoefde te duren, dus ik haalde me alweer vanalles in mijn hoofd over niet genoeg voedingsstoffen enzo. Dat is onzin denk ik, want Ismael groeit hartstikke goed. Ik zal morgen nog even het cb bellen en dan eens kijken wat er op de markt is.
 
Doreen, als je inderdaad nog niet wil stoppen gewoon eraan toe geven door extra aan te leggen, en veel drinken!
Rust helpt ook goed, dus niet als een bezetene lopen verbouwen, de grote schoonmaak doen etc.
Als het kolven niet lukt van wege een gebrek aan toeschietreflex kun je proberen te kolven op het moment dat je kindje aan de andere borst drinkt of dmv een neusspray, via de dokter op recept verkrijgbaar:Syntocinon.
Succes! Ingrid
 
Hoi Doreen,

Bij een regeldag denk je inderdaad aan een dag, nou ik heb ook wel eens een regelweek gehad hoor ;-) Hoe meer je eraan toegeeft (is inderdaad even vermoeiend), hoe sneller je productie weer op peil is en er weer een normaal ritme in komt. Wat bij regeldagen een goed idee is, is liggend voeden. Zo kom je nog een beetje aan je rust :)

Moedermelk is altijd van goede kwaliteit, dus daar hoef je niet over in te zitten. Als je nu even doorzet met de regeldagen, dan wordt je productie nu nog lekker even opgekrikt voor je weer aan het werk gaat. Je hebt dan minder kans dat het terugloopt.

Wat het kolven betreft, ik had zelf een voorraadje voor ongeveer 2 dagen in de vriezer staan toen ik weer ging werken. Meer is echt niet nodig, omdat je op je werk de voedingen voor de volgende dag kolft. Ik had dus de voeding voor mijn eerste werkdag en nog een paar extra voedingen als reserve (gewoon voor mijn eigen gemoedsrust). Je kan natuurlijk ook flesvoeding achter de hand houden voor als je niet genoeg kolft. Het merk maakt niet zo veel uit, in principe kun je gewoon standaardvoeding geven (tenzij er allergieën in de familie zitten, dan kun je preventief hypoallergene voeding geven). Trouwens, 50 cc kolven tussen voedingen door is helemaal niet slecht hoor, zeker in de regeldagen!

Je kan bij de apotheek kleine pakjes kant-en-klaarvoeding halen. Dat is voor jou misschien handiger dan een heel blik, dat na opening maar 4 weken goed blijft.

Om je voeding goed op peil te houden, kun je op je vrije dagen en als je thuis bent wat vaker voeden. Ik voed bijv. altijd bij het wakker worden, vlak voor ik wegga, direct als ik thuiskom en voor het naar bed gaan. Dan zit je dus, exclusief nachtvoedingen, al op 4 voedingen per dag. Mijn twee dochters dronken allebei vrij weinig gekolfde melk overdag en haalden de schade liever 's avonds en 's nachts in. Zo kwamen ze toch aan hun quotum.

Groetjes,
Pauline
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 4 mnd en hij sinds zijn tweede maand ook volledige flesvoeding, Thomas had ook veel regeldagen en op een gegeven was hij neit meer tevreden en dat is knap lastig als moeder zijnde vind ik, vooral met de nachtvoeding, ik ben toch gelijk overgestapt op nutrilon 1, hij krijgt nu inmiddels forte omdat hij een hongerige baby, he maar als niet lukt, zou ik gewoon overstappen op flesvoeding, je kindje heeft nu wel genoeg binnen zeg maar. Ik wilde er ook perse mee doorgaan maar ik werd er alleen maar gestrest van en dat is ook niet goed voor de kleine.
gr. jeannette
 
Vandaag heb ik ook nog even het cb gebeld, en die gaven mij het advies om voor de zekerheid inderdaad die kant en klare pakjes te kopen. Die staan nu in de kast, ik ben vanmiddag lekker met mijn zoon op bed gaan liggen en we hebben eigenlijk de hele middag gerust en samen gespeeld. HEERLIJK!!!! Ik heb me voorgenomen om deze hele week thuis gewoon mijn gemak te houden en Ismael aan te leggen wanneer hij erom vraagt en in de tussentijd te kolven.

nogmaals bedankt moeders!!!!
groetjes, Doreen
 
Terug
Bovenaan