flesvoeding

hoi allemaal,

hoe zit het nu ook alweer met flesvoeding ?
Mijn zoontje van 4,5 maanden weegt 7 kg hoeveel voeding mag hij dan ?
180x7 gedeelt door het aantal voedingen toch ?
Hoe kom ik er bij dat ie niet meer dan een liter mag ?
en dan gaat dat sommetje toch niet op
want dan kom ik op ruim 1200 cc per dag

Wie helpt me even ?

Groeten Nien
 
Hallo Nien,

Hoe je het precies moet berekenen weet ik zelf ook niet, onze dochter is ook 4,5 mnd en weegt 6 kg, ze krijgt 4 flesvoedingen van 180cc en in de ochtend een fruithapje ( klein half potje ).
Weet niet of je hier iets mee kan.

Groetjes Mariëlle
 
Onze kleine is ook 4,5 maand en hij moet minimaal 800 cc. Maar krijgt nu 5 of 4 flessen van 200 a 220 cc.. En dat was goed zeiden ze op het buro.. Hij komt soms alleen 's avonds rond 7 a 8 uur uit voor zn vierde fles en dan doe ik in die fles 3 eetlepels nutrix (in plaats in de 5e) en dan sla ik de vijfde over.. Hij slaapt dan lokje rond.. Blijft toch tobben vind ik.. Succes ermee..
 
Hallo,
Onze zoon is 4 maanden en weegt 7,6kg. Hij krijgt 4 of 5 voedingen van 200ml. 'smorgens krijgt hij fruit.
Hij redt het soms 5 voedingen niet, maar krijgt standaard in de laatste (de 4e of 5e) 1/2 eetlepel nutrix.
Groetjes
 
Het klopt dat baby's maximaal 1 liter melk per dag mogen hebben !
Onze zoon is 4 maanden oud en ongeveer 7 kg. We geven hem nu nog 3 flessen van 180cc water (200cc voeding) en 2 borstvoeding. Volgens mij mag je vanaf 4 maanden ook naar 4 voedingen van 200cc.
 
Hallo,
Bij ons op het cb werd geadviseerd.... om tot 5 maanden 5 flesjes te geven van 200ml. Zoals ik al schreef: redt hij het niet altijd. Toen ik dit zei zei de wijkpleeg het over die 5 flesjes, maar later kwam ze er wel op terug. Als het echt niet lukt 4 flessen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan