flesvoeding

hallo.ik heb een dochtertje van bijna 8 weken oud.geef haar flesvoeding en geef nu 5 flessen per dag op advies van het consultatieburo.nou vertelde een vriendin me dat ze niet langer als 8 uur zoonder fles mag.maar als ze om 19.15 haar fles heeft gehad slaapt ze zo lekker .moet ik haar dan wakker maken als het tijd is of gewoon wachten tot ze de volgende ochtend komt?
 
Hoi Diane,

Ik had in eerste instantie ergens op dit forum gelezen dat een kind niet langer dan 10 uur zonder drinken mocht omdat dan de bloedsuikerspiegel te veel daalt en dit is slecht voor de ontwikkeling van de hersenen. Maar later schreef iemand dat haar kinderarts aangegeven had dat als de bloedsuikerspiegel te veel daalt het kind vanzelf wakker wordt! Ik zou het voor de zekerheid navragen bij het cb of de huisarts. Dan ben je in ieder geval gerustgesteld.

Groetjes,
Rosanne
 
Mijn dochter sliep na 2,5 maand van 19.30 uur tot 7.00 uur. (om 7.00 uur moeten we haar wakker maken). Dat ging en gaat nog steeds heel goed. Ze is inmiddels 3,5 maand en dik tevreden. Ik weet niet of 8 weken nog wat te vroeg is. Dat zou ik even navragen als ik jou was.
 
Ik zou haar niet wakker maken. Mijn zoontje sliep bij 7 weken door. En dit van 19.45 tot 07.30 uur. Ik ga hem echt niet wakker maken. Het gaat allemaal prima. En bij mij op het cb hebben ze alleen gezegd dat ik daar erg gelukkig mee mag zijn. En verder helemaal niks. De adviezen zijn niet altijd het zelfde wat ze geven. Daar ben ik inmiddels ook wel achter gekomen. Jij voelt zelf ook wel aan wat er voor je kindje het beste is. Ik bedoel natuurlijk neit dat je adviezen maar moet negeren. Maar laat je niet gek maken. Je dochter doet het toch prima. Bij mijn vriendin sliep haar zoontje al bij 3 weken door. Zij heeft er ook nooit iets over gehoord. Geniet ervan. Het is ook wel eens anders. Heerlijk toch dat ze zo lekker slaapt

Groetjes
 
Mijn vraag of ze 's nachts nog wel wakker wordt of slaapt ze al door?
Mij is door het cb aangeraden om toch wakker te maken om +/- 00.00 uur maar ja dan is mijn dochter ook een week jonger??Anders is de laatste fles veels te vroeg.
Mijn tip is dus ook navragen bij cb
 
Terug
Bovenaan