Flesvoeding

Hierbij een vraag van de vader van Luuk, 2 wkn en 1 dag oud, alles gaat goed behalve de BV. Mijn vrouw wil er vanaf dus de welbekende vraag over flesvoeding. Hij weegt 3500 gram, hoevaak en hoeveel flesvoeding moet hij krijgen? Het is ons eerste kindje, dus niet veel ervaring hiermee???

Dames alvast bedankt voor de reacties...
 
Je kan niet zomaar stoppen met de BV daar kan je vrouw borstonsteking van krijgen en dat is geen pretje. Je moet 1 voeding vervangen en dan na 3 dagen weer een voeding. Hoeveel je kindje moet krijgen staat trouwens ook op de pakken van nutrilon of friso. Sorry dat ik je niet verder kan helpen maar het is al weer een tijdje geleden dat ik met de BV gestopt ben. Misschien kan je beter het consultatie buro bellen die kunnen precies uitleggen hoe het moet.
Succes
 
Hoi Jack,
als eerste van harte met Luuk. Vervelend dat de bv niet loopt. Wat degene voor mij schrijft is waar, je vrouw moet goed uitkijken met stoppen, zeker als ze veel melk heeft. Ze kan ook een tijdje gaan kolven en dan steeds minder tot dat je helemaal stopt. In een keer stoppen kan wel maar dan moet je goed uitkijken voor borstontstekingen, een strakke bh dragen (ook ´s nachts) en een warme doche even mijden (houd de bv nl instand).
Wat betreft de hoeveelheid voeding ik heb het pak van nutrilon ff weer opgevist en daar staat:
3/3,5 kg 6x 90cc water en 3 schepjes
3,5/4 kg 5x 120 cc water en 4 schepjes
Je moet ook even kijken hoevaak je zoontje nu drinkt je kan hem niet in eens van 7 naar 5 voedingen brengen. Dus als hij nog meer voedingen krijgt het optellen en delen door het aantal voedingen en dan kijken of je later naar minder voedingen kan.

Succes
 
Hallo Jack (wat leuk een papa in het forum)De tips hierboven zou ik maar in acht nemen, zeker het bellen van het buro,daar zijn ze voor!! Ik weet nog 1 "regel" en dat is deze: per kilo van je kindje mag je 150cc voeding geven.
 
Hallo!
Ik ben ook na 2 weken gestopt met de bv en ik heb er voor gekozen om dat in een keer te doen.Ben toen steeds gaan kolven,niet te veel en te vaak,maar net genoeg om de spanning er vanaf te krijgen.Een strakke bh aan en het is wel een paar dagen afzien hoor!Volgens mij liep het na een dag of 3 zodanig terug dat ik niet meer hoefde te kolven.En ik gaf mijn dochter 120cc in de fles,7 keer en pas na het eerste bezoek aan hetconsultatie buro ben ik het verder op gaan bouwen.
Heel veel succes.Ik heb zelf ervaring als kraamverzorgster dus weet er veel vanaf.
 
Hoi Jack,

Gefeliciteerd met Luuk. Wat de kleine moet hebben en hoe het gemengd moet worden staat gewoon op de kunstvoeding verpakking.

Mocht je vrouw het toch verder willen proberen met (deels) borstvoeding dan kan ze misschien hier wat steun vinden:
http://www.network54.com/Forum/89719

Succes
 
Hoi Jack,

Ik zou ook langzaam stoppen. Mijn kindje heeft 1,5 week bv gehad. Ik ben in één keer gestopt en daar heeft hij hele erge krampjes van gekregen. Ik kolfde wel en gooide dat weg. Ook zonde eigenlijk.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan