flesvoeding

Hallo,

Ik heb wat vraagjes over flesvoeding:

-Moet je de flessen/spenen elke dag uitkoken?
-maken jullie voeding klaar voor een hele dag en hoe doe je dat dan.
of mag je ook water koken voor de hele dag,af laten koelen,elke voeding na het klaarmaken in de flessenwarmer opwarmen?
-Hoe laten jullie de flessen drogen,op een speciaal rekje of kunnen ze ook op de kop op een schone doek.
-Hoe doe je het als je een dagje weg gaat met de baby?

groetjes van Harma
 
Hoi Harma,

Ik kook de fles en spenen elke dag uit. Van te voren was ik ze goed af en daarna zet ik ze ind emagnetronsterilisator. Daarna laat ik ze even afkoelen in de sterilisator en zet ze dan op een handdoek te drogen.
Het consultatiebureau en bij de advieslijn van Nutricia zeiden ze dat tot en met 6 maanden je het beste elke voeding apart moet klaar maken. Dus ik kook 's ochtends voor heel de dag water en zet in aparte potjes de voeding klaar. Voor elke voeding doe ik de melkpoeder bij het gekookte water en daarna in de magnetron. Die potjes kan je kopen bij het kruidvat van het eigen merk of van Difrax, bij prenetal hebben ze dez eook trouwens.
Als ik op bezoek ga en ons dochtertje moet haar flesje hebben, neem ik het potje met melkpoeder mee en in de fles gekookt afgekoeld water. ik warm het dan op in de magnetron. Als ik bv naar de stad ga zorg ik dat ik op tijd thuis ben, ik vind dat zo'n gedoe. Maar in principe kan je dan hetzelfde doen. In veel cafés hebben ze een magnetron om je flesje op te warmen.
Succes.
Groetjes
Petra
 
Terug
Bovenaan