flesvoeding

Hallo,

Mijn zoontje is nu 5 weken oud. Hij slaapt nu regelmatig van 22:30 tot 7:00 uur door. Dit is heel fijn voor mijn nachtrust maar ik kom overdag wel in de knoei met de voedingen. Voor heen kwam hij namelijk al  om 5:00 uur en kreeg hij om de 4 uur een voeding.
5:00 140 ml
9:00 140 ml
13:00 140 ml
17:00 170 ml
21:00 170 ml       totaal 760 ml

Een baby heeft volgens het consultatiebureau 150 ml per kg lichaamsgewicht nodig. Hij weegt nu ruim 5 kg en heeft dus 780 ml per dag nodig.

Als hij om 7 uur komt drinkt hij  zijn flesjes niet leeg als ik er overdag minder dan 4 uur tussen laat zitten. Hij komt dan niet aan de 760 ml per dag. Als ik de laatste voeding om 23:00 uur ga geven schuift meneer de ochtend tijd gewoon op en als ik hem moet wakker maken voor een voeding. Drinkt hij helemaal slecht.

Heeft iemand hier tips voor hoe ik dit kan oplossen.
 
Hoi Pebbels,

Het rekensommetje waar jij het over hebt, is een richtlijn. Elk kindje is anders, de een drinkt/eet nu eenmaal meer dan de ander. Zolang je kindje goed groeit, plast en poept en vrolijk is, hoef je je geen zorgen te maken. De kleintjes zoeken toch een ritme wat bij hun past, daar kan je natuurlijk wel iets in sturen, maar uiteindelijk bepalen ze het toch zelf. Laat je ook niet gek maken door de groeicurve, het belangrijkste is dat jouw kindje zijn eigen lijn volgt.
Ik heb zelf borstvoeding gegeven(nog steeds trouwens), dan kan je niet eens zien hoeveel het kindje binnen krijgt. Ik was dan ook vaak erg onzeker, maar elke keer als hij werd gewogen, was hij weer gegroeid!

Laat je dus niet gek maken, maar volg je gevoel hierin. Dat geeft veel meer rust.

Succes hoor.

Groetjes, Yvette
 
Terug
Bovenaan