flesvoeding

Hallo, weet iemand tot hoeveel maanden je het water voor de fles moet koken, wanneer je gewoon kraanwater dat niet gekookt is kan gebruiken voor de fles?groetjes Marloes

Hallo Bikkeltje,

Mij is verteld geworden dat je in principe vanaf dag 1 ongekookt water mag gebruiken. Je moet het echter dan wel gebruiken als je 1 flesje maakt en niet langer dan 1 uur gebruiken,maar niet als je een voorraad voeding maakt dan moet het wel uitgekookt water zijn. Ik kook echter het water over het algemeen meestal nog uit omdat er anders toch wel nog wat kalk in kan zitten en dat kan weer krampjes veroorzaken.
Maar het hoeft dus niet perse, op de voedingsverpakking van Friso staat ook gewoon kraanwater gebruiken.

Succes!
Nymue

hoi
het nederlandse leidingwater is tegenwoordig schoon genoeg om zo te gebruiken.maar als je een fles (of meerdere)in t voren maakt kun je beter gekookt water gebruiken.ik gebruik zelf nog steeds gekookt water want ik maak de fles aan met thee.
groetjes kari

Je mag vanaf geboorte gelijk al kraanwater gebruiken. Je kleintje moet dan wel gelijk de fles krijgen, je mag de voeding dan niet bewaren ivm verontreiniging met bacterien. Wil je de voeding van te voren klaarmaken moet je wel gekookt water gebruiken, dan kun je het 24 uur bewaren in koelkast.

groetjes Sonja

Op de verpakking (tja, ze willen geen risico lopen natuurlijk  ) staat dat het met gekookt water moet, dus ik moet bekennen dat ik dat ook netjes heb gedaan. Maar ik heb het wel meteen gevraagd bij CB vorige week en die zeiden dat het nu niet nodig was. Christian is 3 maanden. Over daarvoor? Ik weet het niet, nooit gevraagd, maar het klopt wel dat nederlands water erg schoon is...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (14,5 weken)

Terug
Bovenaan