flesvoeding

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik heb een vraagje. van het consultatieburo heb ik een schema gekregen over de hoeveelheid voeding je kleintje moet krijgen. nu zie ik dat vanaf maand 3 het ineens veel minder is. weten jullie waarom? tot 3 maand is het 150-180 ml per kg en vanaf maand 3 is het 130-140 ml per kg. ze mogen dan  toch nog niet bijgevoed worden?  

Hoi!
Op mijn lijstje van het cb staat dat baby's vanaf 3 maanden ongeveer 5x een fles van 150-190 ml horen te krijgen.
De eerste maanden groeien ze ook wat harder, vanaf nu gaat het wat langzamer!

Groetjes, Ingrid

Hoi,

Ik vertrouw helemaal niet meer op de lijstjes van het consultatiebureau. Onze Robbe heeft namelijk drie weken hysterisch gehuild en wel van de honger!!!! Dus ik heb meteen dat stomme lijstje weggooid. Ik houd nu de richtlijnen aan die achter op de verpakking staan. Dat komt tenminste in de richting. De eerste  2,5 maanden dronk Robbe eigenlijk altijd iets meer dan normaal, maar nu zit hij toch al een tijd op 185 cc (165 cc water). Heb wel al 200 c geprobeerd maar dat drinkt hij gewoon niet op. Je moet gewoon kijken wat jou kleine nodig heeft. dat geven ze heel goed zelf aan.

groetjes Janine

Hoi, ik vertrouw ook niet meer zo op lijstjes, ik probeer een beetje aan te houden wat er op de achterkant van het pak staat, mijn zoontje was te licht en mocht dus niet zoveel, maar hij dronk in het begin steeds teveel, maar ja het bleef binnen. Nu zitten we al een tijdje op 165cc (150 water) de flessen gaan nu niet allemaal leeg, maar ach, ik maak me er niet druk om, zolang hij aan komt is het goed.

Na 3 maanden veranderd er iets in het mondje waardoor ze beter kunnen gaan slikken, bij mij is dat pas over 2 weken, omdat mijn zoontje eerder is gehaald. Dit heeft namelijk alles met het groeisprongetje te maken. Zodra ze die hebben gehad, kunnen de kleintjes beter slikken en mogen ze wat vaster voedsel, daarom worde de 4 maanden als grens gebruikt. En dan neemt de zuigbehoefte ook wat meer af, zodat ze naar de pap kunnen en niet meer zoveel melk hoeven te drinken!

Dat is in ieder geval wat er bij mij is verteld!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan