flesvoeding

Hallo,

Vandaag gebeld met cb, ga stoppen met borstvoeding.
onze kleine is nu 1 maand en had steeds honger om het half uur..
dus wilde overgaan op flesvoeding.
alleen nu zie ik net hier die lijst van voedingen op de site staan, dat een kind van 4-5 kilo 165 cc drinkt.
dat drinkt die van mij NOOIT
die van mij drinkt tussen de 80 en 100cc en komt om de 3 uur, dat is toch prima??

en ik wilde vragen wat voor voeding jullie, jullie kleine geven?
ik heb nutrilon standaart 1 gekocht? dit is toch goed? of moet je nu een andere voeding kopen nu ik gestopt ben met borstvoeding?

alvast bedankt voor de reacties!

groetjes Maaike
 
ik herken je probleem, ik zat net zo mijn dochtertje is nu vier week oud en ben sinds vorige week overgestapt op de fles. ze groeide maar gram in de week en kwam bijna elk uur.
ik gebruik de nurtrilon standaard 1 ook en daar doet ze het goed op.
als de kleine niet meer drinkt en het daar goed op doet en echt niet meer wil dan is het prima toch. komt vanzelf dat die meer drinkt.
 
Hoi hoi,

Voor 4 weken vind ik dat je dochtertje best goed drinkt hoor.
Ik heb mijn zoontje borstvoeding gegeven tot hij 11 weken was en ben toen over gegaan op flesvoeding (nutrilon Hypoallergeen). Hij is nu ruim 12 weken en krijgt elke 4 uur een flesje van 150 cc + 5 schepjes. Soms drinkt hij hem leeg, en soms laat hij 40 cc over. Het is maar net hoeveel trek hij heeft.
Je kindje geeft zelf aan hoeveel het wilt drinken, dus laat je vooral niet gek maken door wat er op zo'n pak voeding staat :)

Groetjes,
Daphne
 
Haha, was er van overtuigd dat het om een dochtertje ging terwijl daar helemaal niks over in je verhaaltje staat... zal ik zelf wel verzonnen hebben Ha!
 
Ze gaan op die pakken vaak uit van kilo's en dat je bij bepaald aantal kilo meer tijd tussen de voedingen laat zitten. Jouw kindje zit nog om de 3 uur. Dus 7/8 voedingen op een dag. dat is dus 700 - 800 cc melk. Kijk maar eens hoeveel de totale hoeveelheid is die je bij dat gewicht aan je kindje mag geven... lijkt me prima in orde.

Wij gaven hier gewoon lekker huismerk. Alles is even goed. En het scheelt nogal in de prijs. alleen als er allergieën in de familie voorkomen is het een idee om hypoallergene voeding te geven, maar dit voorkomt alleen koemelkallergie naar mijn weten.
 
Terug
Bovenaan