Flesvoeding

Levy van borstvoeding op flesvoeding over laten gaan... Pff gister echt een drama dag achter de rug.

Hij krijgt nu 5 dagen een flesje, sochtends en smiddags (de middagfles krijgt hij al langer) Dan drinkt hij dus gewoon bijna niets en hongert hij zichzelf uit, tot de volgende borstvoeding, dan haalt hij alles in. Aan de fles is hij alleen maar aan het krijzen. Echt al alles geprobeert, mengen met borstvoeding, mengen met vitamine D voor een andere smaak, mengen met vanille rijstebloem... Van een lepeltje geven ipv uit de fles, het werkt gewoon niet.

Gister was mijn man thuis en hij is net een stukje harder als mij. Volgens hem ging meneertje wel drinken als hij gewoon de hele dag (overdag) geen bv zou krijgen en hij dus echt honger zou hebben. Nou mooi niet dus. Van sochtends half 7 (laatste BV) tot savonds 6 uur heeft hij op ong 180 cc flesvoeding geleefd. Om 4 uur stortte ik zelf in, Levy zag er gewoon wit uit en was aan het krijzen van de honger en van de slaap. Nog heel even geprobeerd, hij heeft toen nog 40 cc gedronken even geslapen en daarna maar weer de borst gegeven.

Vreemde is dat hij sinds we hem echt op de FV willen zetten pas zo is gaan huilen. De eerste fles die hij kreeg toen we besloten om over de gaan op FV dronk hij 165cc. de tweede 140cc en vanaf toen drinkt hij gewoon niet meer. Ben echt ten einde raad nu, er helpt gewoon helemaal niets... En ik wil zo graag stoppen met de BV omdat ik hoop op meer ritme (BV drinkt hij om de 1,5 a 2 uur, FV doet hij veeeel langer mee, soms wel 5 uur).

Ik weet het gewoon even helemaal niet meer, iemand toch nog een goede tip? En moet ik dit wel blijven doorzetten?

Zn rijstebloemflesje drinkt hij trouwens wel voor de helft leeg, ook iets rustiger, maar dat kots hij er meteen allemaal weer uit...

Heb je al een ander merk voeding geprobeerd?
En anders even bij het cb vragen....

Hoop dat hij snel beter gaat drinken, kan me voorstellen dat het heel vermoeiend is zo :-(

Hoi ludy

Elena wilde eerst ook niet uit de fles drinken en toen heb ik het advies van de huisarts gekregen om er wat druivensuiker in te doen en toen dronk ze wel haar fles leeg.
In het begin deed ik er best veel in en ben toen steeds een beetje gaan afbouwen. Miss dat Je dat eens kan proberen. Als dat niet werkt zou ik het ook even niet weten.

Het is erg vervelend als Hij niet Wil drinken. Hoop dat Je snel een manier hebt dat Hij wel Wil drinken.

Liefs debora

Ik had in het begin voor sophie standaard flesvoeding en toen dronk ze ook heel weinig. Heb toen het cb gebeld voor advies en die zeiden dat je beter Hypoallergene melk kan geven omdat dat lichter verteerbaar is en dus dichterbij bv komt. En sindsdien gaat het prima.

Suc6

Thanks voor de tips van de hyperallergene melk en de druivensuiker!

Ik meng nu de fles met BV en druppeltjes vitamine D verspreid over de dag en dat gaat ietsje beter, denk inderdaad toch dat het de smaak is. Ga het allebei eens proberen. Hij krijgt nu van nutrilon voeding voor krampjes en moeizame ontlasting omdat hij nog steeds last heeft van krampjes, maar ik zou hem gewoon infacoll kunnen geven bij een andere voeding, dat is namelijk een wondermiddeltje. Ga 't zo meteen halen en proberen.

Terug
Bovenaan