Flesvoeding

Sorry via het sept forum 2012 voor lisa kan ik niet terecht, daar praat iedereen via faceboek, en dat heb ik niet.

Ben nou langzaam aan het afbouwen met bv want dat is echt een drama met Lisa! Maar ik snap niet helemaal hoe het zit met de fles. Er zit 4 uur tussen elke fles, althans dat zou moeten. Maar wat als ze eerder komt? Of als ze na 4 uurtjes haar fles niet wil?
En wat als ze een keer een fles meer wilt drinken?

Alle advies is welkom!

het is voortaan met flesvoeding ook voeden op verzoek. als je het kan uitstellen is het natuurlijk erg fijn. maar als ze gewoon honger heeft zou ik gewoon geven. ze geeft vanzelf wel aan wanneer er een fles af kan

Wat ik met ethan deed is elke keer een voeding vervangen..
Ethan had toen 4voedingen smorgens, smiddags savonds en vlak voor de nacht.
Ben eerst begonnen met de middag voeding vervangen dit deed ik een week licht er aan hoe snel me borsten er aan gewent waren.
Daarna deed ik de laatste voeding omdat hij deze al begon te laten vallen.. Zodra me borsten er aangewend waren deed ik de ochtend en als laatste de avond..
Maar goed dit is het snelle afbouwen omdat ik door de cyste veel pijn had was het voeden niet altijd even prettig

Flesvoeding is sowieso al zwaarder/moeilijker verteerbaar dan bv dus daar teren ze langer op zeg maar.
Verder is de gemiddelde berekening als volgt-->

150ml per kilo lichaamsgewicht per 24u

Kijk maar gewoon wat ze wil/neemt komt ze eerder dan de ik keek nooit op 30 min hoor...
Gewoon geven, slaapt ze nog lekker laten slapen, ze komt wel.
Wat kelly ook zegt lekker op verzoek geven en proberen de liter niet te overschrijden.
Verder het afbouwen van de bv en de adviezen daarin laat ik aan de ervaringsdeskundigen onder ons over!!!

Sucses

Ik stel mijn vragen over Koen ook hier hoor. Met flesvoeding is het niet voeden op verzoek. Maar strak de 4 uur aanhouden is niet nodig.
de berekening van Louise is voor pasgeboren baby's. Later moet dit iets minder zijn. Bij 4 maanden ongeveer 130 ml per kg. Ze is nu bijna een half jaar. Dus mag ze 5 x 200 ml voeding. Maar ik weet niet hoeveel voedingen ze nu met de bv krijgt. Ik zou eerst een keer 165 ml geven. Kijken hoelang ze daar rustig op is. Als ze een keer niet wil, probeer je het een uur later ofzo, nog een keer. Hou er wel rekening mee dat het tijdelijk wel extra krampjes kan geven. Heel veel succes en hopelijk geeft het straks wat extra rust.

Over fles voeding dat het zwaarder is ben ik het niet mee eens ethan had na een fles sneller trek dan bij de borst maar goed vele (cb, kinderarts en mensen om me heen) zeiden ook altijd volgens mij geef je slagroom

@dromertje: dat zeiden ze tegen mij ook dat ik slagroom had. Want ze komt eerder met de fles dan met de borst. Maar toch was ze bijna niks bijgekomen.

Ik ga nu de vierde bv vervangen door de fles. Ga alleen nog maar savonds en sochtends bv geven. Sochtends nog echt aan de borst en savonds ga ik het kolven.

De aantal ml dat Lisa drinkt is heel wisselend. Soms drinkt ze een fles van 180 en de andere keer een fles van 90, omdat ze dan nog geen honger heeft.

De krampjes vallen tot nu toe gelukkig nog mee. Het geeft wel al veel meer rust dan eerst. Wat een verschil zeg...!

Terug
Bovenaan