flesvoedingsvraag

Mijn zoon is ongeveer 5kg en is nu ruim een maand oud.
Hij kreeg altijd 120 cc water met 4 schepjes om de 4 uur (dus 6 keer per dag)
Dit was echter te weinig voor hem want hij begon steeds eerder om zijn fles te schreeuwen en steeds gulziger te drinken.
Nu zijn we zelf alvast overgegaan naar 150 cc (plus 5 schepjes) (moeten morgen naar CB) maar hoeveel keer per dag mag hij dat? Moet hij naar 5 voedingen (ongeveer om de 5 uur) of toch 6 keer per dag.
Ik vind het zo lastig.

Ik zou hem gewoon 6 keer geven als hij dat wil. Toen Laura er meer bij kreeg, ging er vanzelf meer tijd tussen de flessen zitten en zo kwam ze vanzelf uit op minder flessen op een dag, maar als je kindje wat meer nodig heeft, heeft hij wat meer nodig. Zo lang je maar niet op meer dan een liter voeding per dag komt!

Groetjes Ilona

Gewoon meer geven, hoor! Als je kindje meer drinkt overdag, heb je kans dat die nachtfles vervalt (gebeurde bij ons ook toen Esther meer ging drinken overdag) en dan kom je vanzelf aan minder flessen. En dan kun je daarna weer iets meer gaan geven als je kindje weer meer honger krijgt.

Groetjes,

Eveline

mijn zoontje is nu 4 weken en ook bijna  5 kilo.

hij drinkt ook 120 of 130 met 4 schepjes.

ik geef hem alleen nog steeds op vraag s'ochtends is dat vaak om de 3 uur maar smiddags om de twee uur. ik zit soms met 8 voedingen per dag, maar ook met een heel tevreden mannetje.

eerst hield ik mij keurig aan 5 voedingen maar zat dat twee uur na zijn voeding met een huilend kereltje die niet meer ophield tot zijn volgende voeding.

sommige kindjes willen nu eenmaal wat meer..............

de wijkverpleegkundige zei ook dat hij nog op vraag mocht, en dat ik niet moest letten op het aantal voedinge per dag die op de friso verpakking worden aangegeven..

ik kreeg een foldertje van het cb met de volgende richtlijnen

daar hou ik maar een beetje aan vast .

Borstvoeding /Flesvoeding
0-6 weken 6 voedingen
per fles: 80 - 120 mlvolledige zuigelingenmelk

6-8 weken 5 voedingen
per fles: 120 - 150 ml volledige zuigelingenmelk

vanaf 2 maanden 5 voedingen  
per fles: 150 - 180 ml volledige zuigelingenmelk

vanaf 5 maanden 4 voedingen
per fles: 200 - 220 ml volledige zuigelingenmelk
eventueel 1 x bijvoeding: 2 eetlepels
fijngemaakt fruit, vruchtensap of
gekookte groente

Hoi,
6 flessen mag   best. Als je idd maar niet bovend de 1 liter uitkomt. 5 uur tussen de flessen is echt te lang. Als je overgaat naar 5 voedingen zit er gemiddeld tussen de 3 - 4 uur tussen.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan