Flesweigeraar

<p>Hallo allemaal,</p><p>Zijn er hier moeders die flesweigeraars hebben gehad? Is het jullie uiteindelijk gelukt? En zo ja, hoe en wanneer? Iemand een gouden tip?</p><p>Ik ben vanaf week 8 begonnen met het aanbieden van de fles. Ondertussen is ze 4 maanden maar helaas tot op heden nog geen succes. Ik bied haar elke dag een flesje afgekolfde melk aan. Heb al verschillende flessen, tijdstippen, houdingen etc geprobeerd.  Ze neemt ook geen speen.</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen!</p>

Ja heb dit gehad bij m’n eerste dochtertje. Wilde ook heel slecht tot niet de fles. En ook nooit een speen gehad. Ze is toen vanaf een maand of 4 uit een tuitbeker zonder anti lek gaan drinken. Dat ging iets beter. Alsnog dronk ze slecht bij de opvang, maar waarschijnlijk voor haar haar buikje vol en de rest haalde ze thuis bij mij wel weer in. Uiteindelijk met ongeveer 9 maanden de tuitbeker met antilek, munchkin 360 graden beker en een rietjesbeker toen ze alweer wat ouder was.

Wij zitten met hetzelfde probleem, dochter van 4 mnd weigert of kan niet drinken uit de fles. Dat is ook mogelijk. Onze baby haar tongriempje is direct na de geboorte gekliefd en het lijkt wel of dit niet ver genoeg is gedaan.
Bij de gastouder pakt ze wel de speen, drinken doet ze nauwelijks. Gisteren voor het eerst een hele dag naar opvang geweest, 30 cc gedronken overdag. Vandaag hangt ze bijna de hele dag aan de borst om het in te halen?
Ik heb trouwens een fles van Lansinoh aangeschaft, dan houdt papa of gastouder haar met t gezicht van zich af, dan drinkt ze dus (een klein beetje)
Succes!

Ja, dit heb ik ook gehad. Ik ben ook bij mijn dochtertje begonnen met ongeveer 7 weken met de fles aan te bieden. Dit deed haar oma of haar vader, in eerste instantie moest ze er niks van weten. Uit eindelijk paktte ze de Avent fles. Tot het moment kwam dat ik weer ging werken en opeens nam ze t niet meer. Verschillende flessen geprobeerd. Eind stand moesten ze het echt in haar mond spuiten. Ze nam nooit meer dan 100cc ik heb haar wel eens opgehaald van de opvang en dan had ze maar 20cc op (dat was dan een dag van 7:00 tot 14:45 uur) tot slot, om het nog positief af te sluiten, met 5 maanden nam ze wel een tuitbeker. Ook hier dronk ze nooit meer dan 100cc uit, maar ze ging niet meer extreem huilen. En ze haalde alles wel weer in als ik thuis ben. Dit doet ze nog steeds, ze is nu bijna 16 maanden

Jeetje, dat moet vast lastig zijn . Ik bevind mij wat dat betreft in een luxepositie omdat ik voorlopig nog niet aan het werk ga en fulltime thuis ben. Het is dus geen noodzaak maar ik heb wel een grote wens om binnen nu en een jaar opnieuw zwanger te raken... Dan is er een grote kans dat mijn productie terugloopt en daar zou ik mij denk ik erg schuldig bij voelen als zij nog geen alternatieve manier heeft gevonden om te drinken. Maar gelukkig nog een positief verhaal over een tuitbeker! En het flesje van lansinoh ook het proberen waard!

Terug
Bovenaan