Flesweigeraar

Lieve mama’s Ik weet echt niet wat ik moet doen. Mijn dochtertje van 3 maanden weigert de fles. Ze dronk tot 10 weken af en toe afgekolfde melk uit de fles zonder enig probleem maar nu wilt ze helemaal geen fles. Of het nou afgekolfde melk is of kv maakt het haar helemaal niet uit. Ik heb verschillende flessen en spenen geprobeerd. Breed of smalle speen, avent , dr Brown’s, goedkope fles van action, Hema niets helpt. Of ik het haar geef of mijn man of oma. Ik kan ivm mijn werk haar niet de hele tijd bv geven. Alle tips zijn welkom.<br />
 
Oh wat herkenbaar! Heb dit ook gehad met de eerste..

Uiteindelijk heeft ze toch op het kdv een flesje (difrax) gepakt maar ze hebben flink door moeten zetten..
 
Had onze dochter ook rond die leeftijd! Werd er zenuwachtig van want hoe moest dat nou als ik weer aan het werk ging.
Wij hebben veel geoefend, truuk bleek te zijn dat ik weg moest gaan zodat ze mij niet kon horen en ruiken. En haar afleiden, dus rondje lopen liedje zingen bijvoorbeeld terwijl je de fles aanbood. Dat een paar dagen volgehouden en toen was ze er doorheen. Ik heb vanaf toen nooit meer zelf geprobeerd  een fles te geven zodat het duidelijk was voor haar. Bij mama de borst en bij een ander de fles.
 
Onze dochter heeft tot 4 maanden de fles geweigerd. Wij hebben een preverbale logopedist in geschakeld die ons begeleiding gaf in fles aanbieden, houding, motivatie. Uiteindelijk met afleiding, veeeel aanbieden na een week of 2 gelukt.
 
Wat hier het beste werkt, is als ik niet in de ruimte ben. Dus ik breng de jongens naar bed en papa geeft de fles aan onze dochter. Het ging bij ons ook goed tot vorige week. Toen wilde ik langzaam een einde aan de borstvoeding breien en heb ik de fles gegeven. Daar wilde ze echt niks van weten en sindsdien ook niet meer zo bij papa.

Had de difrax voor haar omdat ik die had gekregen. Maar nu overgestapt naar tommee tippee. Daar dronken m'n zoons ook het beste uit en gaat bij haar ook wat beter.

Op de opvang komt het ook allemaal wel goed. Vaak gaan ze daar wel gewoon drinken. En anders niet. Gek genoeg trekken ze dat prima tot dat mama weer komt
 
Het klopt wat pinkyblue zegt. Zelfs als ze daar niet drinken komt het goed. Hier een flessenweigeraar gehad en ik werkte 4 dagen per week. Ze dronk nauwelijks op de opvang (30 ml was een goede dag, bij 80 ml ging de vlag uit), maar was gewoon een vrolijke baby die goed groeide. Ze haalde het bij mij in de avond en nacht gewoon weer in. Dat was niet fijn, maar er slapen wel meer baby's niet door. Toen ze mocht eten werd het veel makkelijker, 2 bordjes pap gingen er op de opvang zo in en ze kreeg een extra fruithapje. Ze redden het wel, ook als ze de fles uiteindelijk niet willen. 
 
Oh wat fijn om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem. We blijven oefenen met haar. Hopen dat het snel anders gaat.

Bw ze slaapt de nachten door dus ik ben bang dat ze straks niet goed groeit als ze overdag ook niet goed drinkt.
 
Dan komt ze vast wel in de nacht. Of de dagen dat je vrij bent haalt ze wel in. Ze pakken wat ze nodig hebben, echt waar. Een gezond kindje hongert zichzelf niet uit. 
Succes met oefenen. 
 
Terug
Bovenaan