flesweigeraartje

Hallo allemaal,
Onze dochter Jip is nu ruim drie maanden en ik geef borstvoeding maar zou graag willen dat ze de fles gaat drinken met borst-of flesvoeding. Probleem is alleen dat ze de fles absoluut weigert, ook als papa of oma het probeert. We hebben zelfs al diksap geprobeerd! Ook dat weigert ze. Ze wordt echt heel erg boos! Hebben jullie nog tips? Een handig tijdstip om te blijven proberen? Of hebben jullie ervaring met hardnekkige weigeraartjes die de fles zelfs oversloegen? Graag jullie tips want binnenkort moet ik weer gaan werken....
 
je zou het kunnen proberen als ze niet moe is en geen honger heeft, aders zou ze bijv. gefrustreerd kunnen raken. De fles geven door iemand anders als jij niet in de buurt bent, soms lijkt het wel of ze het gewoon kunnen ruiken ;)
Ik hoop dat het lukt,

succes Rebecca
 
ik heb alle flessen en spenen gebruikt niets hielp dus maar met een le ¨peltje gaan geven toen was het goed inmiddels is hij 9 mnd en weigert nog altyd doe het soms in een glas of tuitbeker dat gaat iets beter hoop dat het bij jullie wel lukt succes
 
Hoi Astrid,

Ik ben ook begonnen om het flesje(nutrilon 1)naast bv te geven,ik gebruik de flessen van Avent en die pakte ze gelijk,speen komt een beetje overeen met een tepel.

Misschien kun je het proberen door Jip op haar zij te leggen en op die manier een flesje te geven (weet niet of je wel eens liggend de borst geeft)

Ik zou geen diksap geven want die smaak kent ze nog niet(dan wordt het helemaal een omschakkeling voor haar),ik ben begonnen met een flesje met bv en toen met nutrilon 1,gaat bij Daimy erg goed!

Ik hoop dat je er wat aan hebt,laat het even weten hoe het gaat

Groetjes Marjolein (mamma van Daimy)
 
Hoi Astrid,

Ik heb net een heftige week achter de rug met mijn flesweigeraar (11 weken oud). Tot afgelopen dinsdag probeerde ik af en toe de fles en als mijn kleine vent niet wou hield ik er mee op.

Nu heb ik met pijn in mijn moederhart doorgezet. Met "uithongeren" heb ik (met tranen in mijn ogen) nu bereikt dat hij de fles pakt.

De eerste dag vond ik het heftigst. Steeds de fles erin ... Boos, boos, boos, huilen, huilen, huilen.... Ik liet hem echt een uur jammeren en maar proberen. Uiteindelijk gaf ik dan de borst. Dit deed ik bij iedere voeding. Woensdag werd het verzet al minder. De borstvoeding ben ik met een tepelhoedje gaan geven. Dan voelen ze plastic in de mond. Donderdag werd het verzet nog minder en donderdagavond heeft hij 60 ml gedronken uit de speciaal gekochte dure Aventfles. Vrijdagochtend tegen 12 uur had hij weer erge honger en heeft hij zelfs 140 ml uit de fles gedronken en 's avonds weer 60 ml. Het gaat niet van harte. Hij probeert de eerste 2 minuten de speen uit de mond te duwen, maar uiteindelijk lukt het en gaat het als een speer. Zometeen als hij wakker wordt ga ik het weer proberen. Ik heb de voeding afgekolfd. Het gekke is dat hij alleen van mij de fles wil en van niemand anders. Als hij een week goed en snel de fles pakt, gaan we proberen een ander de fles te laten geven. Daarna ga ik ook proberen of hij de gewone, dus niet de Aventfles, wil hebben. Mijn oudste zoon dronk ook hij gewone flessen en daar heb ik een heleboel van. Zou een beetje zonde zijn als die niet gebruikt worden....

Doorzetten is mijn advies. Steeds de fles erin duwen, met speentjes in de mond spelen, voeden met tepelhoedjes (erg onprettig). Jip moet het gevoel krijgen dat plastic niet eng is. Het vergt wel veel inspanning en frustratie. Ik ben nu eerlijk gezegd wel hartstikke moe, maar wel voldaan.

Veel succes en laat je even weten of het gelukt is met Jip!

Groetjes Mirella
 
hoi hoi, ook ik had een fanatieke flesweigeraarster.
Ik had ook van alles geprobeerd. uiteindelijk hielp het een beetje door het gat in de speen groter te maken, zodat er gelijk melk in haar mond liep zodra de speen erin ging. Uit de borst kwam immers ook veel tegelijk. het koste haar waarschijnlijk teveel moeite uit de fles. In het begin was het wel steeds beetje verslikken en huilen. Maar met een beetje volhouden kreeg ze wel voeding binnen. En ik ben begonnen met pap van de voeding maken en dan met een lepeltje geven, zodat ze het idee ging krijgen dat ze ook op andere manieren aan voeding kan komen, dan alleen de borst. Ze vind van het lepeltje eten heerlijk, dus ik wist zeker dat ze dan in ieder geval genoeg at.
Ben zo een tijdje door wezen sputteren met combinatie van fles, pap en borst. Ze ging pas echt heel goed de fles drinken toen ik 1 nacht geen borstvoeding meer gegeven heb. Ik ben er toen ook gelijk mee gestopt verder, want het werkte niet meer, ze werd om het uur wakker om te eten snachts.
Het klinkt inderdaad heel lullig en is ook heel hard, maar als ze echt honger hebben willen ze uiteindelijk wel. Hoop dat het je op tijd gaat lukken, weet uit ervaring dat het niet leuk is om je kind iets aan te leren wat het eigenlijk niet wil.
 
Hallo moeders van flesweigeraars,
ook ik had er zo eentje. Een tijd geleden had ik een soortgelijke oproep gedaan omdat het bij ons ook echt niet lukte, we waren al weken bezig en waren nog niets opgeschoten. Uiteindelijk hebben we besloten om dan maar in een klap over te gaan op de fles en geen borst meer te geven. Ik zou snel met werken gaan beginnen, mijn zoontje zou in het kinderdagverblijf beginnen te wennen dus het moest er maar van komen. Twee dagen hebben ook wij geworsteld en af en toe zelf gehuild door ons ventje dat zich dapper verweerde. Vanaf de derde dag na het stoppen met de borst drinkt hij nu de fles en dat gaat heel erg goed.
Dit typ ik niet neer om te zeggen hoe het moet, maar gewoon om mijn ervaring weer te geven. Ik vind het jammer dat ik geen borstvoeding meer geef maar het kwam op een goed moment, ik heb het 5 maanden met veel plezier kunnen doen en de vrijheid van geen borstvoeding geven is ook iets om voor te zeggen. Maar als moeder zijnde steekt het wel als de borstvoeding zo goed gaat en je het met zoveel 'strijd' moet opgeven.
Alle moeders met flesweigeraars: heel veel succes en sterkte!!
 
Terug
Bovenaan