Flesweigeren & moeite loslaten

<p>Hoi allemaal,</p><p>mijn zoontje is nu 3,5 maand en is een heerlijk vrolijk jongetje, tot nu toe ben ik eigenlijk niet langer dan 1,5 uur bij hem weggeweest. We oefenen al vanaf 8 weken met een flesje maar hij drinkt er gewoon niet uit. Nu moet ik over 5 weken weer aan het werk en krijg al buikpijn als ik eraan denk dat ik hem dan weg moet brengen met het idee dat hij nog steeds niet uit t flesje drinkt. Ik denk mede daardoor dat ik hem tot nu toe nog niet echt bij (schoon)ouders durf/wil achterlaten, maar ik zou straks wel moeten. Pieker me kapot hierover help!</p><p>zijn er meer moeders die dit mee hebben genaakt en hoe hebben jullie dit opgelost? </p>

Hoe doe je het met flesje geven? Doe jij het of iemand anders? Ik zou als het kan hem gewoon al laten proefdraaien bij een van je ouders. Dan drinkt hij heus wel bij genoeg honger. Anders de flesgever een shirt met jouw geur op zich laten leggen

Wat hier goed hielp was een beetje afkolven (20-30ml) dit direct in een flesje geven en daarna bv geven. Elke voeding opnieuw. Denk na een dag of 4-5 dat we merkten dat ons zoontje de fles beter ging drinken. Was echt een klus en echt even pittig, maar hielp heel goed! Alsof hij even moest leren dat er hetzelfde in een flesje zit als in de borst. Afgekolfde, bewaarde en warm gemaakte melk smaakt ook anders dan “verse” bv. Vandaar eerst kolven en dit gelijk geven. Dan is de smaak hetzelfde. 

Hoi! 
Ik weet zo goed hoe je je voelt. Mijn dochter nam geen enkele fles, echt van alles geprobeerd. Ik heb uiteindelijk contact opgenomen met een lactatiekundige en op haar advies heb ik een MAM4+ beker gekocht. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ze hem in 1 keer pakte. Sinds dien gaat het hardstikke goed. Jouw kindje is ook bijna 4 maanden dus je kan het echt wel al proberen. 
Wat je ook zou kunnen doen is een cup kopen bij prenatal of dergelijke winkels. Zoek het maar even op is ook een alternatieve manier van voeden.

Succes en hopelijk vind je snel een oplossing

Wij hebben ook vanalles geprobeerd qua fles bij mijn dochtertje. Het is maar een enkele keer voorgekomen dat ze een volledige flesje dronk. Sommige dagen dronk ze op de opvang maar 30 ml. Genoeg om haar ergste dorst te lessen. Maarrrrrr.... Ze heeft het overleefd! Zelfs met nauwelijks drinken. Ze haalde het gewoon weer in bij mij (wel s nachts helaas, het is nooit een goede slaapster geweest). Na 4 a 5 maanden gestart met lepel dikke pap, extra groenten en fruit. En we zijn haar bij 5 maanden gaan leren drinken uit een bekertje. Met 6 a 7 maanden was ze volledig van de fles af. We probeerden niet eens meer, want het was voor niemand leuk. 
Het heeft ons heel wat kopzorgen gekost, maar het is nu een vrolijke, maar eigenwijze dreumes die heel erg goed weet wat ze wel en niet wil. 

Ik zit hier met hetzelfde probleem. Dochter lijkt het niet te snappen. Ik moet volgende week ook weer werken, dus ik snap je stress. Gelukkig is het hier nooit strijd. Ze sabbelt en kauwt een beetje op de speen en dat is het. Gisteren heb ik daarom eens een speen met een heel groot gat geprobeerd en dit vond ze geweldig. Ik goot het als het ware naar binnen. Nu ben ik vandaag verder gaan googelen en kwam ik uit bij de Medela Soft Cup. Met dit systeem lijkt het me makkelijker om de melk op een alternatieve manier naar binnen te werken. Je zou even op YouTube kunnen kijken. Als je wilt, wil ik mijn ervaring wel delen zodra we hem hier getest hebben.

Terug
Bovenaan