Flesweigeren: tips & tricks (6 weken)

<p>Hoi,</p><p>Mijn kindje oefent sinds vorige week dagelijks met het drinken uit de Avent fles. Helaas loopt dat elke keer op een drama uit met veel tranen... Héél soms pakt ze de fles wel eens, maar drinkt er dan weinig uit of zet het daarna alsnog op (langdurig) huilen. Ze is dan echt onrustig. De lactatiekundige heeft al meegekeken en raadde aan om dagelijks meerdere kleine porties te geven. Dat lukt dus ook niet, want ze weigert gewoon. Ik doe het wel op de goede manier volgens haar.</p><p>Wie heeft er goede tips voor ons? De lactatiekundige is even niet bereikbaar maar ik wil niet dat mijn kindje ondertussen een hekel gaat krijgen aan de fles... Dit doen we al:</p><p>• Speen aangepast naar flow uit de borst</p><p>• Dr. Brown's besteld om te proberen </p><p>• Eerst borst, daarna fles. Dit is alleen wel een probleem omdat ze vaak na 1 borst al niet meer wil drinken</p><p>• Eerst fles, daarna borst. Dit is alleen wel een probleem omdat zij i.p.v. duidelijke hongersignalen vaak gelijk gaat huilen, en de fles wordt dan natuurlijk helemaal een ding</p><p>• Speen in mijn BH gedaan om mijn geur eraan te geven</p><p>• Flesje laten geven door een ander (zelf lactatiekundige lukte het niet, ging ze spelen/klieren met de speen)</p><p> </p>

Wat we overigens ook doen is sidelying paced bottle feeding (therapeutisch flesvoeden op de zij). Dit advies vanuit de lactatiekundige omdat het meer op de manier van borstvoeden lijkt. Zittend/rechtop wil ze al helemaal niet drinken.

Heb dit ook gehad en lang aan t oefenen geweest. Tot ik werd door verwezen naar pre verbale logopedie in Oosterhout (bij ons heet het). Vanuit daar goede tips gekregen… Die ik niet allemaal meer weet. Maar ook het drinken met de fles van Lansinoh. Misschien dat je daarmee kunt beginnen. Wij oefenden nooit in de kinderstoel of wipstoel. Altijd op schoot, dan is er grote kans dat je baby de borst wil, want dat is hij/zij gewend. Bij ons ging t met de combi van die fles en de kinderstoel in 1x goed. Onze dochter keek ons toen echt zo aan van, wat maken jullie een gedoe. Ik drink die fles gewoon op hoor ? sindsdien probleemloos. Goed dat je er geen strijd van maakt! Succes!

De vrouw die mij heeft geholpen vanuit 'bij ons' deed dit telefonisch. Klinkt gek, naar dit ging prima, zij heeft veel ervaring. Zij is ook borstvoeding kundige. Ik mocht haar altijd appen, ook s avonds en in de weekenden. Heb dit als heel prettig ervaren. Zeker omdat wij met een schema hebben gewerkt. Om t fles drinken goed te laten beklijven, eerst alle drinkenmomenten uit de fles en vervolgens weer afbouwen en 1 moment uit de fles per dag houden, om gewend te blijven. Het kost wel wat energie, omdat je natuurlijk veel aan t kolven bent. Maar ik was blij toen het eenmaal was gelukt. Vooral omdat ik weer aan het werk moest en me toch wel een beetje zorgen maakte.

Ik had hier trouwens ook wel een doorverwijzing van de kinderarts van het consultatie bureau van nodig. We waren al 7 weken aan t 'oefenen', dus die kreeg ik gelukkig zo.

Nu stop ik met spammen :). Hopelijk heb je hier iets aan.

Ik hoop dat het gaat lukken bij jullie! Het is bij ons nooit gelukt, inmiddels drinkt m'n zoontje (nu 9 maanden) uit een beker. Wij hebben wel advies gehad van CB en lactatie kundige, niet van een logopedist. Maar op een gegeven moment waren wij de strijd zat en kon ik m'n kindje mee naar kantoor nemen. Dat ging 2 maanden prima (tot ik extra ouderschapsverlof op nam).

Ooo wat lastig! Hopelijk vinden jullie snel de perfecte oplossing.

Bij ons was de redding: Dr. Brown fles met de speen van Difrax.
Inmiddels is ze 9 maanden maar drinkt nog steeds uit de 3 maanden speen. Anders verslikt ze zich. ☺️
De speen van Difrax is breder en stugger dan de speen van dr. Brown. Ik denk dat dat de reden is dat ze die speen wel wilde pakken.

[quote quote=10548582]Heb dit ook gehad en lang aan t oefenen geweest. Tot ik werd door verwezen naar pre verbale logopedie in Oosterhout (bij ons heet het). Vanuit daar goede tips gekregen… Die ik niet allemaal meer weet. Maar ook het drinken met de fles van Lansinoh. Misschien dat je daarmee kunt beginnen. Wij oefenden nooit in de kinderstoel of wipstoel. Altijd op schoot, dan is er grote kans dat je baby de borst wil, want dat is hij/zij gewend. Bij ons ging t met de combi van die fles en de kinderstoel in 1x goed. Onze dochter keek ons toen echt zo aan van, wat maken jullie een gedoe. Ik drink die fles gewoon op hoor ? sindsdien probleemloos. Goed dat je er geen strijd van maakt! Succes![/quote]
Wat goed! Hoe doe je dat dan in de wipstoel voeden? Er vanaf de zijkant bijzitten en dan terwijl ze er op de normale manier in zit voeden? Of moet ze nog op haar zij oid?

Terug
Bovenaan