flesweigeren

Dag allemaal,

Mijn zoontje van vijftien weken weigert de fles (met moedermelk), met name op de KDV. Ik heb vanaf 6 weken regelmatig geoefend met de fles en dat ging goed. Sinds 2 weken is het echter een drama en weigert hij de fles ook regelmatig van mijn vriend. HIj lijkt ook eenkennig te zijn(?) is ontroostbaar en als hij mij ziet wordt hij rustig en gaat toch drinken uit de fles. Het lukt mij overigens altijd wel hem de fles te geven; alhoewel hij toch naar mijn borst blijft happen.

Wie heeft er de gouden tip?

Alvast bedankt! Groet Maud
 
Hoi,
Ik werk op een kdv. Mijn ervaring is dat het nog weleens wil helpen om als iemand anders de fles geeft dan jij er een tshirt/doekje bij te houden waar jij een nachtje mee geslapen hebt zodat jouw lucht eraan zit.
En heb je al poedermelk geprobeerd? Mijn zoontje is nu 5 maanden en vanaf het begin weigert hij moedermelk te drinken uit een fles bij een ander. Poedermelk gaat wel goed. T is wel zonde als je voor niks kolft, maar het voornaamste is toch dat je kindje genoeg voedingsstoffen binnen krijgt.
 
Hoi,

Mijn dochtertje deed hetzelfde als jouw zoontje, soms wel bij mijn vriend en soms ook niet, en op het kdv bijna niet. Wij zijn toen ze zo'n 15 weken was in overleg met het CB rijstebloempap gaan geven in de hoop dat ze dat wel van anderen zou accepteren. Dat ging niet onaardig.

Verder gaf ik haar vlak voor en soms zelf op het kdv de borst, zodat ze het dan met 1 keer pap/melk wel zou redden, en dan meteen na afloop weer de borst.

Succes,
michelle
 
Hoi Maud,
Het is alsof ik zelf jouw mail geschreven heb; mijn dochter van 13 weken gaat sinds 2 weken naar her KDV. Ik werd net gebeld om haar op tehalen, weigert daar ook de fles met mm. Wij hebben ook geoefend, ging redelijk maar niet op het KDV. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, de fles aan haar te geven. Ik heb niet echt tips. Ga ws BV geven op het KDV als het echt niet lukt.
Succes!!!
Martine
 
Ik denk dat jullie kinderen het gewoon niet naar hun zin hebben op het kinderdagverblijf. Ze zijn toch nog veel te jong om zonder moeder te zijn. Ze moeten nog zo aan alles wennen. Als dan de vertrouwde moeder wegvalt wordt dit alles natuurlijk nog veel moeilijker.
 
wel vreemd om iemand die borstvoeding geeft poedermelk aan te raden!! Dit zou ik nooit doen...Zolang je voeding hebt en wilt blijven voeden: laat je niet gek maken met verhalen over poedermelk!!
Ik ben zelf groepsleidster en mijn ervaring is dat kinderen die borstvoeding uit een fles krijgen op het kdv minder drinken als thuis uit de borst. Maak je hier niet druk over, thuis halen ze het wel in!
Als ze echt niks willen drinken, dus ook niet 20 of 30 cc ga dan zelf voeden maar blijf wel oefenen met de fles.Vaker 10 of 20 cc is ook prima, dan maar wat vaker voeden. laat ze kleine hoeveelheden opwarmen zodat er geen mm verspilt raakt! Een bekertje, lepeltje en spuitje zijn andere alternatieven om je kindje aan het eten te krijgen. Laat ze apart gaan zitten met je kindje zodat het niet gestoord kan worden door geluiden of andere afleidende dingen.

Kijk vooral ook eens op www.borstvoeding.nl en laat je daar eens oppeppen!!

groetjes en heel veel succes en geluk met je kindje

Loes mv Floor
 
Bedankt voor de tips zover! Hij lijkt soms iets beter te drinken maar het gaat erg met ups en downs, nog even volhouden dus...

En Neeltje, het liefste zou ik nu tijd aan mijn kind besteden, maar er moet helaas gewerkt worden.
 
Terug
Bovenaan