flesweigeren

Hallo,
onze dochter van bijna 6 maanden, wil bijna niet uit een flesje drinken. Ik geef nog bv, en probeer sinds een week over te stappen op flesvoeding. Voorlopig 1 flesvoeding per dag.
Bij de oma's die oppassen wil ze meestal wel afgekolfde bv  uit een flesje drinken en 's middags de flesvoeding, al is het onder protest, maar het komt ook voor dat ze maar 100 cc ipv 200 per fles  drinkt. Bij mij drinkt ze nooit meer dan 120 cc uit een flesje (maakt niet uit borstvoeding of flesvoeding). Het begin gaat meestal wel goed, ze doet zelfs haar mondje open en begint te drinken, maar naar een paar minuten wordt het drinken al minder en begint ze te spelen met de speen. Ze duwt hem met haar tong naar buiten en weigert dan ook om haar mond weer open te doen. Ze gaat echt protesteren en huilen. Mama in de stress en  kind ook.  Ik heb al veel verschillende flessen en spenen geprobeerd, de speen warm maken en in borstvoedig dopen, wiegen, liedjes zingen enz. maar niets helpt echt.
Ik maak me zorgen dat ze nu niet genoeg voeding krijgt, ga vanmiddag even naar het cb om te wegen.
Ze is heel lief en huilt weinig, zelfs niet als ze honger heeft, dan is ze hooguit een beetje jengelig. Het stomme is, dat ze de eerste 5 weken na haar geboorte alleen uit een flesje heeft gedronken, omdat ze de tepel niet goed pakte. Langzaam maar zeker heb ik haar aan de borst gekregen en nu wil ze niet meer anders!
Hebben jullie nog tips  om haar (weer) aan de fles te krijgen?
 
Hoi,

Heb wel geen tips......maar ik herken dit helemaal. Onze dochter, nu bijna 15 maanden, weigerde ook de fles. Heb het geprobeerd bij 6 a 7 weken oud........lukte niet. Toen ze 6 maanden was: paar weken geprobeerd.....eerste paar dagen dronk ze alleen als ze sliep....dus haar eerst in slaap wiegen. En dan de fles. Maar na een paar dagen lukte dat niet meer. En ze krijste en huilde, duwde de fles weg.......zelfs paar uur wachten tot ze zelf honger had. Maar dan dronk ze gewoon echt uren niet (record is 10 uur.......maar zelfs dan wilde ze geen fles) Dus ik ben er mee gestopt. Toen ze 9 maanden was weer geprobeerd met hetzlefde resultaat. En bij 11 maanden weer.....maar toen over een andere boeg gegooid: overdag geen bv meer maar kv (wilde ze niet uit fles, (tuit)beker of met een rietje) maar ze wilde het wel met een lepeltje, OKAY....dan maar met een lepeltje. Dus 's-morgens pap met ene lepeltje, en ;s-middags voor het slapen gaan in haar kamer kv met een lepeltje. en 's-avonds de papfles met een lepeltje. Heel gedoe en geknoei. Maar ik wilde van de bv af. Om gewoon meer vrijheid te hebben. 's-nachts nog wel bv (nog wel 2x)Maar toen werd ze ziek en at en dronk ze niet. Ze dronk alleen maar bv. Dus kreeg ze overdag ook weer bv. En nu krijgt ze elke keer als ze gaat slapen bv en 's-nachts bv.

Vrienden van ons hadden hetzelfde probleem met hun zoon. Toen hij voor de eerste keer naar kdv ging was het spannend of hij wel zou gaan drinken uit fles......hij dronk in een keer de fles leeg. Thuis lukte het niet. Maar in een vreemde omgeving zonder mama in de buurt lukte het wel.

Sicces
groetjes Chantal
 
Heel herkenbaar allemaal! Mijn zoon (nu 7 maanden) wilde ook niet uit een fles drinken toen ik na mijn verlof weer ging werken. Heb alle trucs die  geprobeerd.  Ik heb maar besloten om me er niet druk om te maken en ben gewoon aan het werk gegaan. Overdag dronk hij dan nauwelijks (20cc) maar was wel lief en rustig. 's Avond en 's nachts haalde hij het dan in. Dan ging ik maar wat vroeger naar bed en waren we allebei blij. Hij groeide in die periode wel goed.
Het lukte later steeds beter om met een lepeltje er wat BV in te krijgen. Met 5 maanden ging hij naar het kdv en daar ging hij opeens wel om uit de fles drinken.
Nu is hij nog steeds niet dol op een fles maar doet het wel als ik er niet bij ben.
 
bedankt voor jullie reacties,
ik ben naar het cb geweest en ze groeit gelukkig wel goed op dit moment. Met een lepeltje voeren duurt zo ontzettend lang. Bij vreemden lukt het helaas ook niet op dit moment, maar ik blijf hopen. Voorlopig zal ik nog wel even aan de bv vastzitten, maar dat is niet zo erg. Ze is zo al weer wat ouder en dan kan ik pap gaan voeren met een lepeltje, dat gaat wat beter dan kv.
 
hoi
Ik hoop dat je dit nog leest een x.
Mijn dochter ging ik ook pas fles leren met 4 maanden, te laat eigenlijk, maar ik ben niet zo gek op kolven...
Ze deed precies zo als jij omschrijft..
Nu heb ik een iets groter gaatje in de speen gemaakt, omdat ik vond dat er maar zo weinig uitkwam, uit mijn borsten komt veel meer, ik heb een hele snelle tsr.
Nu drinkt ze goed, meteen al met dat grotere gaatje. Succes, misschien is't ook wat voor jullie.
 
Terug
Bovenaan