flesweigeren

Mijn dochter van 8 maanden wil sinds een paar dagen niet meer uit de fles drinken. De papfles 's-ochtends gaat goed, dan laat ze standaard zo'n 30 cc staan.

De 'lunch' fles gaat redelijk, laat ze zomaar 100 cc staan, de helft dus. En de middag fles is een drama, ik ben blij als ze een kwart opdrinkt.

We zijn vanaf 7 maanden ook aan het oefenen met een bekertje, nooit met melk, maar altijd na het tanden poetsen een paar slokken water. Dat vindt ze echt heel erg leuk. Ik heb zelf dus het vermoeden dat ze zichzelf te groot vind voor een fles, want het is een flink bijdehandje. Maar..... vandaag dus melk uit de beker geprobeerd (je moet toch wat) en dat gaat dus niet lekker.

Ik wil niet pushen, want dat werkt averechts bij haar, maar ik maak me wel zorgen of ze genoeg binnenkrijgt. Het totaal staat nu gemiddeld op 400 cc opvolgmelk per dag, en een flinke bak yoghurt (mocht ik van het cb ook meetellen).

Ze krijgt trouwens wel  haar vierde  tandje door, maar dat was voorheen ook nooit een probleem met voeding. En het vaste voedsel gaat ook nog steeds super, dus ik denk ook niet dat ze last heeft van haar keeltje of zoiets.

Hebben jullie tips voor mij???
 
ha meid,

Lastig zeg, want vocht hebben ze echt wel nodig ivm met hun ontlasting. gaat dat nog wel goed? of poept ze ook slechter/harder? Zolang dat goed blijft gaan, hoef je je geen zorgen te maken want dat is een teken dat ze genoeg vocht binnen krijgt.
Misschien is een beetje roosvicee door melk wel lekkerder en wil ze wel drinken! En misschien kun je gewoon inderdaad een beker gaan gebruiken! Ik zou het wel altijd met de fles proberen (handiger) maar als ze het niet wil of veel laat staan, kun je de rest ook in een beker geven. alles  wat ze binnenkrijgt is alleen maar goed.
Of een beloning in het zicht stellen, als ze dit al begrijpt!  

Nou succes en hopelijk drinkt ze snel beter!  
 
he Bloempje,

Ik ben bang dat een beloning stellen toch echt nog even te vroeg is. Dat snapt ze nog niet hihi.
Het poepen is bij haar eigenlijk altijd al een probleem geweest. Soms gaat het beter, en dan zit ze zomaar zonder aanwijsbare reden weer een paar dagen verstopt. Daarom maak ik me ook zo druk, vanwege het vocht.
Ik zal denk gewoon moeten doorzetten met een bekertje, en hopen dat ze dat snel oppikt.

Pauline
 
Terug
Bovenaan