flesweigering

mijn zoontje van 4 mnd weigert sinds een week weer zeer regelmatig de fles. hij wordt boos, draait hoofd weg, gooit zich achterover, gaat heel hard huilen, terwijl hij wel honger heeft, een enorme hapreflex heeft naar alles wat los en vast zit. Hierdoor drinkt hij de laatste dagen eigenlijk te weinig en vooral is het erg frustrerend. We weten niet zo goed wat er tegen te doen. Ik ben begonnen met borstvoeding geven, maar dat is ook mislukt vanwege borstweigering van mijn zoontje. Het gedrag nu lijkt sterk op de borstweigering van vlak na de geboorte. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan of herkent iemand dit??
 
hoi barbara,

nou ik herken het wel een beetje hoor! Mijn dochtertje Kim van 4 mnd heeft dat ook van tijd tot tijd. Dan heeft ze bijvoorbeeld de eerste voeding om half 8 's ochtends, na de nacht dus dan heeft ze zeker wel honger. Dan kan ze dus ook zo vreselijk onrustig doen, steeds hoofd wegdraaien, vreselijk trutten. het kost me dan echt heel veel moeite om haar de fles leeg te laten drinken. Ik draai haar dan helemaal met haar hoofdje mijn kant op (ze is nogal kijkerig zoals alle baby's van deze leeftijd) en blijf steeds maar de fles aanbieden. uiteindelijk drinkt ze hem wel op, en zij heeft het niet zo heel vaak, de rest van de dag drinkt ze de fles wel rustig leeg. Ik heb me ook al eens afgevraagd wat dat nou precies is, dus ik kan je niet zo heel goed raad geven eigenlijk maar ik herken het wel. Misschien weet iemand anders wat dit is??

groetjes sandra moeder van Kim
 
Het kan zijn dat het gaatje in de speen te klein is en dat ze boos worden dat het niet snel genoeg gaat misschien een tip om een keer een andere speen te proberen.
 
Bij mijn kereltje is het precis zo, dit is ongeveer sinds een week zo, bij iedere fles groot theater. Hij drinkt de helft, dan is zijn eerste honger gestild en vind meneer alles interessanter als de fles. Als we proberen hem dan het flesje te geven draait hij ook hoofd weg, schreeuwen etc. Zetten we hem rechtop is hij tevreden, dan kan hij genoeg zien.

Nu "behandelen" we dat dus iets anders. Heeft hij geen zin meer, prima, hoeft hij niet, maar hij krijgt dan ook niks tussendoor, hij wacht dan maar gewoon tot zijn volgende fles. Wat denk je, dan heeft hij dus een goede honger, en fles gaat zonder problemen leeg.

Ik maak me er niet druk over.
 
Onze zoon heeft vanaf ongeveer 6 weken oud regelmatig een flesje met borstvoeding/flesvoeding gehad.
Ineens, toen hij ongeveer 4 maanden was, weigerde hij. Krijsen, fles wegduwen en groot drama. Telkens geprobeerd, met allerlei spenen en flesjes en verschillende (fles)voeding.
Ook als mama van huis ging en mijn man het probeerde: geen succes.
Niets hielp. Ik moest bijna weer aan het werk en wilde allang op de fles over, dus ik werd wel een beetje ongerust. Omdat ik heel slecht tegen het enorme huilen van mijn kleine mannetje kon, heeft mijn man een paar dagen lang bij de avondvoeding telkens de fles aangeboden en volgehouden. Op een gegeven moment begon hij voorzichtig wat te drinken. Een paar dagen later dronk hij met een big smile de fles helemaal leeg en was het klaar! Ik kan je het advies geven om vol te houden, niet te snel verschillende spenen achter elkaar uit te proberen en dan komt het echt goed!
Overigens raad ik de diffrax s of m spenen aan (afhankelijk of je pap in de voeding doet).
Succes!!
 
Terug
Bovenaan