Hoi allemaal,
Sorry, maar ik heb ook geen ervaring met flex-moeders.
Ons zoontje van 1.5 gaat 2 dagen in de week naar mijn schoonouders en 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf. Dit bevalt ons allemaal heel goed. Mijn schoonmoeder is al oppasmoeder sinds mijn man net uit de luiers was. Dus we zouden haar echt pijn hebben gedaan als ze niet op ons zoontje mocht passen. Wel hadden wij gezegd dat we 1 dag genoeg vonden, omdat ze immers ook gewoon opa en oma moeten kunnen zijn. Echter tijdens mijn verlof stond mijn schoonvader in zijn lunchpauze aan de deur. Hij kwam wat afgeven en had ook de vraag of hij op de woensdag mocht gaan oppassen. We hebben alles goed doorgesproken en ook aangegeven dat de consequentie is dat ze dan echt bij de opvoeding betrokken zullen zijn. Dat vonden ze zelf geen probleem, dus hier is het absoluut de keus van mijn schoonouders zelf.
Op het kdv waar ons zoontje naar toe gaat zijn in onze ogen alle zaken goed geregeld. Hij zit in een verticale groep, hij leert dus omgaan met kinderen van 0 tot 4 jaar. Er staat 1 leidster op maximaal 4 kinderen, en deze leidster heeft van iedere leeftijdsgroep 1 kindje. Er wordt vanalles ondernomen door het kdv. Zo gaan ze wel eens naar de supermarkt, naar het park of naar een kinderboerderij e.d.
Wij hebben gekozen voor een landelijke organisatie. Zij hebben hoog in het vaandel staan dat er zo min mogelijk wordt gewisseld van leidsters. Sinds ons zoontje daar is, is er nog geen leidster weggegaan. Dus qua dat betreft kunnen ze dat tot op heden ook goed nakomen. Ze bouwen met regelmaat ook rustpauzes in. Ons zoontje kan nog altijd heel goed alleen spelen, maar ook goed samenspelen. Ook krijgt hij regelmatig 1 op 1 aandacht. Al met al heb ik tot nu toe alleen maar voordelen ondervonden van het kdv waar ons zoontje heen gaat. Hij gaat op vrijdag, dus dan zijn er wel minder kinderen aanwezig dan op andere dagen.
Groetjes,
Leeuwtje