Flink Kindje ???

Hey meiden,

Gisteren hebben we een groei echo gehad en onze kleine meid weer even snel gezien.
Maar nu zie de echo dame dat het wel eens een flink kindje zou kunnen worden. Ze dacht wel aan een 8 ponder.
Ze woog nu bij 32 weken al 2300 gram.

Is dit erg? Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Liefs Mama 2 be.

Hoi hoi,

Bij 31,4 weken had ik ook een echo. Daarbij werd mijn kindje geschat op 2000gr.
Ik vroeg aan de gyn of dit heel zwaar is en groot aangezien ik had gelezen dat ze rond die tijd gemiddeld 1500gr wegen.
Maar volgens de gyn was er niks aan de hand.
Nu was het hoofdje en beentje ook boven gemiddelde, maar buik weer precies gemiddeld.
Dus volgens mijn gyn was er niks aan de hand.

Moet ook zeggen dat het een schatting is hoor dat gewicht.... Kan altijd verschillen met het echt.
En so what als ze wel wat zwaarder is? 8 pond is tegenwoordig heel normaal hoor, dus zou me niet te ongerust maken als ik jou was.

Liefs

Er is zowiezo een marge van 500gr bij een echo, ze kunnen dus nooit precies zeggen hoe zwaar een kindje wordt. Mijn kinderen werden allebei ruim 8 pond geschat terwijl ze 3400 (geboren bij 40+5) en 3610 (geboren bij 37+6) waren dus echt geen 8 pond :) Ik zou me niet te veel zorgen maken en lekker genieten van je laatste weken.

wij hebben geen groei echo gehad maar mijn eerste schatten ze op 7 pond en zij was met 38 wk 4100 gr. maar moet zeggen dat het best een vlotte bevalling was. deze dame schatten ze ook al weer groot in. ik maak me er niet zo druk om. gewoon lekker genieten, je ziet het vanzelf wel.

mijn dochter was 4040 gr bij de geboorte en is er goed uitgekomen hoor ;). Ze dachten dat het een klein meisje zou worden dus waren wel wat verbaasd toen ze zagen wat er tussen mijn benen lag haha.
Inderdaad lekker genieten van het bewegen in je buik straks flink de benen wijd...
bevallen is een geweldige ervaring!

Net als babies die een paar maanden oud zijn hebben babies in de baarmoeder groeischeuten. Het zou zomaar kunnen zijn dat de baby nu een tijdje weinig groeit. Verder is het idd. een schatting en 8 pond is niet echt bijzonder, wel flink, maar prima toch.
Zolang ze geen schatting maken van 9 tot 10 pond zou ik me geen zorgen maken. Het is ook niet zo dat de bevalling van een zware baby altijd zwaarder is dan van een lichte baby. Gewoon lekker genieten van de laatste loodjes.

Een 8 ponder valt wel mee hoor, da's gewoon een gezond mooi maatje met nog wat overschot mocht hij/zij na de geboorte veel afvallen dan kan dat in ieder geval geen kwaad.
Misschien is het inderdaad helemaal niet zo en was het een groeispurt.
Bij meer dan 9 pond weet ik niet wat ik ervan moet denken. Mijn zoon was 8,5 pond (4290gr) en ik ben zonder problemen thuis bevallen.

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reactie's
Ik heb zelf ook zoiets van, ik zie het wel.
Het is erin gekomen, dus ze komt er ook vanzelf wel weer uit... :)
En liever iets zwaarder dan zo licht.

En ga er idd lekker van genieten.
Liefs

Terug
Bovenaan