Flink schrikken

Hi dames,

Gisteren een hele gekke dag gehad en wil het graag even van me afschrijven. Het begon 's ochtends met een super goeie termijnecho waarop we onze prachtige kleine spruit volop zagen bewegen en zwaaien. Alles zag er helemaal keurig uit en ik was dan ook in m'n nopjes. Toen even geluncht en naar het ziekenhuis gefietst (minder dan 10min fietsen) om bloed te laten prikken voor de nipt.

Maar toen ik daarna nog even een snelle boodschap wilde halen voelde ik ineens nattigheid. Ik heel snel naar huis gegaan en toen ik op het toilet aankwam zat mijn hele onderbroek onder het bloed. Flink aan het bloeden dus, helderrood, binnen een half uur een maandverband vol. De verloskundige is langs gekomen en vond al snel het hartje van onze kleine gelukkig en het zou binnen 24 uur minder moeten worden en niet donkerrood moeten worden. 's avonds werd het alsnog wat donkerder, maar werd niet meer, dus toch maar gaan slapen met een oud kraamverband in. Midden in de nacht was ik hier doorheen gelekt tot mijn schrik, maar viel me wel op dat wat ik nog zag toch echt lichter was van kleur dan eerder. Toen werd het gelukkig steeds minder en op het moment is het dusdanig rustig dan ik enkel nog wat roze afscheiding verlies. Heb met de verloskundige afgesproken dat als het terug komt ik meteen bel en ik krijg een extra controle dinsdag voor de kleine, maar ik verwacht en hoooop dat het bloeden morgen wel over zal zijn helemaal. Ik had bij mijn eerste zwangerschap tot een week of 20 iedere keer kleine beetjes bloedverlies, maar bij deze zwangerschap juist niks! Moet dan ook wel toegeven dat ik flink geschrokken ben van de hoeveelheid die ik verloor. Ze denken een ader gesprongen, dat kan blijkbaar echt flink bloeden.
Zijn er meerdere dames hier die dit ook hebben meegemaakt of bij iemand anders hebben gehoord? Wat waren jullie ervaringen?
 
Ik heb eenmalig met 9 a 10 wk bloedverlies gehad, zoveel dat het langs m’n bovenbeen naar beneden liep. Ik heb daarna naar het hartje mogen luisteren en alles was goed. De echo’s hierna ook geen bijzonderheden. Volgens de verloskundige komt het vaker voor rond dit termijn, omdat de baarmoeder dan flink gaat groeien en dat druk zet op de baarmoedermond.
 
Ik heb dit verderop in mijn vorige zwangerschap 3 keer meegemaakt. Echt een plens bloed verloren telkens, en moest dan in het ziekenhuis blijven tot het bloeden 24 uur lang was gestopt. Maar misschien dat ze dat vanaf een bepaalde termijn hanteren?

Ik vond het ook echt doodeng elke keer!
 
Dankjewel voor jullie reacties!

@Beertje fijn om te horen dat er verder niks aan de hand was :)

@Upperdepup jeetje ja dat kan ik me voorstellen. Echt doodeng! Misschien dat het ook afhankelijk is van de reden van het verlies? Of dat het zo extreem veel was bij jou? Bij mij was het iig nog op te vangen.

Ik hoop iig dat het bij eenmalig blijft bij mij :)
 
Terug
Bovenaan