Flinke buikgriep

Woensdag 5-1 werd ons zoontje van 5+ maanden smorgens ziek. Hij heeft de hele dag gespuugd. Ook last van diarree. Deze dag totaal maar 130cc gedronken.Laat op de avond zag hij enorm bleek, reageerde niet meer op aanspreken. <br />We konden naar de spoed eisende hulp. <br />Hij werd opgenomen en kreeg sonde met ors en kytril. Hij was uitgedroogd.<br />Nu heeft hij nog iedere dag diarree en vandaag ook weer wat gespuugd. Hij drinkt kleine beetjes zelf de rest word gecompenseerd met ors.<br />Heeft iemand dit ook mee gemaakt? Wanneer was er verbetering?Ik maag me toch wel zorgen. Maar de arts hier zegt dat het duidelijk een buik(griep) virus is.<br />Hij ligt nu nog in het ziekenhuis 8-1<br />
 
Sterkte! Klinkt eng... Zou zeker weer contact opnemen met de HAP als de kleine meer vocht blijft verliezen dan binnenkrijgt... Klinkt nu als een wankel evenwicht. Beter te vaak bellen dan te weinig.
 
2 jaar terug hadden wij dit bij ons zoontje van toen 6 maanden. De diarree en het overgeven bleven doorgaan en anders dan via de neussonde kreeg hij geen vocht binnen. Ik heb toen in het ziekenhuis aangegeven dat ik niet naar huis wilde voordat hij voldoende zelf kon/ wilde drinken. Ik heb toen 5 dagen met hem in het ziekenhuis gezeten. Toen hij zelf weer voldoende ging drinken en we naar huis mochten heeft hij thuis nog een paar keer diarree gehad. Zoals hierboven aangegeven. Als je het niet vertrouwd zeker nog een keer langs gaan met zo’n kleintje. Beterschap!
 
Terug
Bovenaan